اینترنت و شبکه

December 27, 2010
10:49 دوشنبه، 6ام دیماه 1389
کد خبر: 31881

بازرس انجمن ISPها: پهنای باند باید رایگان به شرکت‌های اینترنتی داده شود

بازرس انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران تاکید کرد: دولت باید بندویت یا همان پهنای باند را به‌صورت رایگان در اختیار شرکت‌های اینترنتی قرار دهد تا شرکت‌های ارائه‌کننده طی فرآیند فروش این کالا به مردم و رساندن اینترنت به N یوزر درآمد کسب کنند.


باقرافخمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که قیمت اینترنت در کشور تا به حال چندین بار کاهش یافته است اظهار کرد: شرکت‌های اینترنتی با این روال تا پایان سال جاری دوام می‌آورند اما پس از آن باید افزایش قیمت داشته باشند زیرا هزینه‌های آن‌ها هر ساله در حال افزایش است ولی قیمت اینترنت کاهش می‌یابد بنابراین برای این که بتوانند نیاز پرسنل خود را پاسخ دهند و یا شرکت را سرپا نگه دارند، باید افزایش قیمتی داشته باشند.


وی با تاکید بر این‌که امروزه اینترنت به‌عنوان ابزاری مهم و تاثیرگذار محسوب می‌شود، گفت: دولت باید اینترنت را به صورت رایگان در اختیار شرکت‌های اینترنتی و ارایه‌کنندگان قرار دهد تا شرکت‌ها براساس سیستم توزیع از مردم پول دریافت کنند.


این مدیر شرکت اینترنتی درباره تاثیر کاهش قیمت اینترنت در افزایش فرهنگ استفاده از ان در کشور، با بیان این‌که مردم اکنون به اینترنت به عنوان کالای نیمه لوکس نگاه می‌کنند، گفت: یکی از شاخص‌های رشد و توسعه‌یافتگی هر کشوری میزان دسترسی کاربران به اینترنت است و اگر مردم به اینترنت به عنوان کالای لوکس نگاه کنند، طبیعی است بسیاری از کارها با مشکل مواجه شده و معضلاتی به وجود می‌آید.


افخمی گفت: باید مشکل را یکبار برای همیشه حل کرد و اگر به دنبال رشد جامعه هستیم، باید ابزار رشد را مهیا کنیم و با رایگان کردن این موضوع دولت می‌تواند نقش تولی‌گری را در پایین آوردن قیمت نشان دهد زیرا قیمت اینترنت برای دولت رقمی محسوب نمی‌شود و می‌تواند آن را رایگان در اختیار شرکت‌ها قرار دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.