January 26, 2011
18:23 چهارشنبه، 6ام بهمنماه 1389
کد خبر: 32433

همراه اول از بازگشایی نماد و سود 600 تومانی هر سهم خبر داد

در روز گذشته بنا به درخواست سازمان بورس مجموعه ای از اطلاعات تکمیلی در خصوص صورت های مالی شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) تهیه و ارایه شده و به نظر می رسد طی چهارشنبه هفته جاری نماد معاملاتی این شرکت در تابلوی معاملات فرابورس پس از حدود دو هفته توقف برای انجام معاملات بازگشایی شود .


سید رضا داور پناه ، رییس امور سهام شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) ضمن بیان مطالب فوق در گفتگو با بورس نیوز ، از تعدیل حدود 25 درصدی سود پیش بینی شده این شرکت در عملکرد مالی دوره 9 ماهه سال مالی جاری خبر داد و افزود : در حالیکه شرکت عایدی هر سهم خود را برای سال مالی 89 بطور خالص مبلغ 4079 ریال پیش بینی کرده اما با توجه به عملکرد مناسب و رشد حجم مکالمات مشترکین در نیمه دوم امسال ، توانست با پوشش 93 درصدی سود پیش بینی شده خود ، سودی 3800 ریالی را تا پایان آذرماه اخیر محقق سازد .


وی با اعلام پیش بینی درآمد 6000 ریالی شرکت همراه اول در بودجه سال مالی 90 ، از ارایه آن تا پایان بهمن ماه جاری خبر داد و در عین حال با اشاره به مجمع عادی سالیانه سال مالی 89 این شرکت در ماههای ابتدایی سال آینده ، اظهار داشت : مجمع سالیانه آتی سهامداران همراه اول در حالی با فاصله دو هفته ای نسبت به زمان برگزاری مجمع مخابرات برگزار می شود که هیأت مدیره شرکت بنا دارد 90 درصد از سود تحقق یافته سال مالی جاری را جهت تقسیم میان سهامداران در مجمع پیشنهاد کند .


این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تأسیس دو شرکت سرمایه گذاری از سوی شرکت ارتباطات سیار افزود : طی بهمن ماه جاری شرکت موبایل پی منت افتتاح شده و طی سال آینده نیز شرکت دیگری به بهره برداری خواهد رسید که اثرات سودآوری آنها در بودجه سال مالی آینده شناسایی خواهد شد .


وی بهره برداری از 18 خدمت جدید در حوزه خدمات تلفن همراه کشور خبر داد و اعلام کرد : رشد درآمد و سودآوری شرکت با بررسی و تحلیل ریسک ها و استراتژی صنعت مخابرات در جلسات تخصصی بررسی شده و از اینرو این شرکت بنا دارد با توجه به امیدنامه خود ، با ارایه خدمات دارای ارزش افزوده و تنوع فعالیت و از طرفی بازاریابی مناسب سهم چشمگیری در بازار داخلی ایفا کرده وبه درآمدهای بیشتری دست یابد .


به گفته داور پناه ، دامنه تخصص و فعالیت های شرکت همراه اول تنها در بازار تلفن همراه خلاصه نشده و شرکت بنا دارد با ایجاد شرکت هایی به موازات ابعاد خود ، دامنه سرمایه گذاری ها در زمینه خدمات مخابرات را گسترش دهد.


افزون بر این تا پیش از اعمال تحریم های اخیر ، شرکت توانسته با خرید دستگاهها و تجهیزات مناسب ، نسبت به تأمین بخش عمده ای از شبکه های مخابراتی با تکنولوژی های جدید ، مسیر توسعه و امکانات جدید را هموار سازد .


وی در خاتمه گفت : استراتژی شرکت همراه اول بر مبنای تولید ثروت در کشور بوده و بدین لحاظ با توجه به افق روشن سودآوری شرکت و گسترش دامنه آن به بازارهای خارجی ، به نظر می رسد طی سه سال آینده قیمت هر سهم شرکت نرخ هشت هزار تومانی را در بازار سهام تجربه کند.


تکمیلی:
روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران در تماس با بورس نیوز، هرگونه مصاحبه مدیران همراه اول در خصوص «بازگشایی نماد همراه اول»، «پیش بینی سود متعلقه»، «برنامه ها» و «آینده قیمت سهام» را تکذیب کرد.
توضیح بورس نیوز : ضمن سپاس از شرکت به خاطر پیگیری مسائل بورسی  به استحضار می رساند که پاسخ کوتاه فوق جوابیه ای بود به خبر “بازگشایی نماد و سود 600 تومانی هر سهم ” که قطعا رخدادهای آتی این شرکت بیانگر واقعیات خواهد بود .

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.