April 2, 2011
11:30 شنبه، 13ام فروردینماه 1390
کد خبر: 33524

سیم کارت های اپراتور سوم از ۲۷اردیبهشت و به صورت باندل با گوشی iPhone4 و تبلت iPad2 در ۵کلانشهر کشور عرضه میشوند


taaminipad.png


ICTna.ir – سیم کارت های نسل۳ اپراتور سوم تلفن همراه کشور، از اواخر اردیبهشت۹۰ و به صورت باندل، به همراه گوشی هوشمند iPhone4 و رایانه لوحی iPad2 اپل در ۵ کلانشهر کشور عرضه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) بعد از ماهها کشمکش رسانه ای در خصوص تاخیر در زمان عرضه سیم کارت های نسل سوم (3G) در ایران، از تامین تلکام خبر می رسد که این اپراتور در نظر دارد همزمان با ۲۷ اردیبهشت ۹۰ و روز جهانی ارتباطات، عرضه سیم کارت های 3G خود را به همراه گوشی هوشمند iPhone4 و یا iPhone5 و رایانه لوحی iPad2 در ۵ شهر تهران، مشهد مقدس، شیراز، تبریز و اصفهان آغاز کند.

براساس این گزارش در ابتدا تامین تلکام تنها سیم کارت دائمی و به صورت باندل با iPhone و iPad عرضه خواهد کرد و فعلا برنامه ای برای عرضه سیم کارت بدون گوشی یا تبلت ندارد.
سیم کارت های عرضه شده روی تبلت های iPad از نوع Data Sim بوده و امکان برقراری مکالمه را نخواهند داشت.

این تبلت ها و اسمارت فون ها به صورت Sim lock عرضه خواهند شد و برخی از نرم افزارهای محلی و مذهبی به صورت پیش فرض روی این دستگاهها نصب خواهد بود.

ظاهرا تامین تلکام این تبلت ها و اسمارت فون ها را از طریق یکی از توزیع کنندگان اپل مستقر در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس تهیه کرده و بنا دارد خود خدمات پس از فروش و گارانتی آن را برعهده بگیرد.

براساس اخبار رسیده به خبرنگار ایستنا تامین تلکامی ها به موازات در حال مذاکره با دفاتر و نمایندگی های سامسونگ، ام اس ای، لنوو و دی لینک در ایران برای عرضه سیم کارت های 3G خود به همراه تبلت، نت بوک، نوت بوک و USB 3G مودم این شرکتها در بازار ایران هستند.

در دی‌ماه 87، تامین تله‌کام در کنسرسیومی مشترک با شرکت اتصالات امارات برنده مزایده اپراتور سوم تلفم همراه ایران شده بود، اما بعد از گذشت یک سال و چند ماه و با انصراف یا حذف اتصالات نهایتا این پروانه به طور کامل  و در تاریخ چهارم اردیبهشت ۱۳۸۹ به این شرکت داخلی اعطا شد.
ارائه خدمات نوین مخابراتی و افزایش سطح پوشش خدمات ارتباطی در کشور و همچنین ارتقاء سطح خدمات دولت الکترونیک، از جمله مهمترین اهداف این پروژه اعلام شده بود.
مبلغ این پروانه برای اپراتور، ‌401 میلیارد تومان و جمع مبلغ حق‌السهم سالیانه‌ای که باید به دولت پرداخت گردد نیز ‌6/23 درصد است. و حدود ‌16 هزار میلیارد تومان برای کشور در طول ‌15 سال درآمد دارد. طبق این پروانه  شرکت تامین تله‌کام مجاز خواهد بود شبکه ‌های نسل 2 و 3 تلفن همراه را در سرتاسر کشور ایجاد نموده و به ارائه خدمات به مشترکین خود بپردازد. 


 


این خبر “دروغ ۱۳” ایستنا بود! این یک سنت رسانه ای است!
سال نو مبارک!


در این زمینه:
 
درباره دروغ ۱۳!
 گوگل 60 درصد از سهام پرشین بلاگ را خرید! (دروغ ۱۳ سال ۸۴)

 راه اندازی ایرانسل در مناطق ترک نشین به ترکسل سپرده میشود! (دروغ ۱۳ سال ۸۵)
 
AT&T آمریکا به دنبال اپراتور سومی تلفن همراه ایران (دروغ ۱۳ سال ۸۶)
 
سعیدی جانشین ریاضی شد (دروغ ۱۳ سال ۸۷)
 
عرضه رایگان گیرنده Mobile TV به شهروندان تهرانی! (دروغ ۱۳ سال ۸۸)
 
عرضه رایگان اینترنت پرسرعت بیسیم در میادین و نقاط پرتردد تهران توسط شهرداری (دروغ ۱۳ سال ۸۸)
ترکسل سهامدار مخابرات شد (دروغ ۱۳ سال ۸۹)

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.