June 26, 2011
19:48 یکشنبه، 5ام تیرماه 1390
کد خبر: 35059

قطع ارتباط مشترکان وایمکس لایزر

معاون سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که شرکت اینترنتی “لایزر” مجاز به ارائه خدمات اینترنت پرسرعت بی سیم – وایمکس – نخواهد بود.
به گزارش مهر، حسن رضوانی با اشاره به مصوبه 37 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره کلیات پروانه ارتباطات بی سیم مبتنی بر فناوری وایمکس گفت: شرکت هایی که براساس پروانه انتقال داده ها از طریق خطوط کابلی (PAP) نسبت به دریافت پروانه رادیویی شبکه بی سیم مبتنی بر فناوری وایمکس اقدام کرده بودند حداکثر یک سال از تاریخ صدور اولین پروانه وایمکس ، مجاز به فعالیت بودند.


وی ادامه داد: این شرکتها بعد از مدت مذکور باید با پرداخت مبلغ حق امتیاز بدست آمده در مزایده استان مربوطه و بدون شرکت در فرآیند و تشریفات مزایده نسبت به دریافت پروانه فعالیت براساس شرایط و ضوابط این مصوبه اقدام می کردند که بعد از مدت مذکور فعالیت آنها مجاز نخواهد بود.


معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اظهار داشت: با توجه به مهلت داده شده از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ، متاسفانه برخی شرکت های PAP از جمله شرکت “لایزر” از فرصت فراهم شده استفاده نکردند و پس از آنکه نتیجه ای از نشست های تخصصی و توجیه این شرکت حاصل نشد شرکت مذکور با مراجعه به مراجع ذیصلاح قضایی موضوع را پیگیری کرد که سرانجام بر اساس مستندات، شواهد و مدارک ارائه شده از سوی طرفین، با توجه به حکم شعبه 78 دادگاه عمومی (حقوقی ) تهران و شعبه 28 دادگاه تجدیدنظر استان تهران شرکت “لایزر” مجاز به ارائه خدمات بی سیم شناخته نشد.


رضوانی با تاکید بر اینکه براساس رای دادگاه عمومی تهران و تایید آن در دادگاه تجدید نظر استان تهران ادعای شرکت “لایزر” مبنی بر عدم شمول مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص آن شرکت رد شد، اضافه کرد: پس از صدور این حکم طی جلسات و مکاتبات انجام شده، به شرکت لایزر فرصت داده شد تا تاریخ چهارم تیرماه 90 برای اطلاع رسانی به مشتریان و قطع سرویس اینترنت بی سیم خود اقدام کند.


معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری به مشترکان این شرکت توصیه کرد برای جلوگیری از قطع ارتباط و اختلال در شبکه خود از این پس خدمات مورد نظر خود را از شرکت های دارای پروانه که اطلاعات و مشخصات آنها در پایگاه اطلاع رسانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نشانی  www.cra.ir موجود است دریافت کنند.


به گزارش مهر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال 88 مجوز ارائه خدمات اینترنت پرسرعت بی سیم را برای چهار اپراتور مبین نت ، ایرانسل ، اسپادان و رایانه دانش گلستان صادر کرد که براساس آن این چهار اپراتور مجاز به فعالیت در عرصه اینترنت وایمکس شدند. اما در همین حال به شرکتهای دارای پروانه انتقال داده ها که خدمات ADSL ارائه می کردند نیز فرصت داده شد تا با پرداخت حق الامتیاز این پروانه نسبت به ارائه وایمکس به مشتریان خود اقدام کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.