August 18, 2011
14:25 پنجشنبه، 27ام مردادماه 1390
کد خبر: 36136

ممنوعیت فروش تبلت گلکسی در اروپا لغو شد

Apple Flawed Evidence in Samsung Case


دادگاهی در آلمان حکم ممنوعیت فروش تبلت گلکسی 10.1 سامسونگ در اتحادیه اروپا را لغو کرد.
به گزارش وال‌استریت ژورنال، اوایل ماه آگوست بعد از شکایت شرکت اپل از سامسونگ در اروپا در مورد نقض حقوق اختراع (Patent) تبلت آی‌پد در ساخت تبلت گلکسی 10.1، دادگاهی در آلمان فروش این تبلت را در اتحادیه اروپا به غیر از هلند را ممنوع اعلام کرد.


در هلند به دلیل باز بودن پرونده شکایت اپل از سامسونگ این حکم ممنوعیت اعمال نشده‌است.


اکنون این سوال در محافل حقوقی ایجاد شده که آیا یک دادگاه آلمانی حق محدود کردن فروش محصولات یک شرکت کره‌ای در خارج از خاک آلمان را دارد یا خیر.


روز گذشته سخنگوی این دادگاه به رسانه‌ها گفت که حکم ممنوعیت فروش تبلت گلکسی در اتحادیه اروپا به غیر از آلمان لغو شده و جلسه دادگاهی برای تصمیم‌گیری نهایی 25 آگوست برگزار خواهد شد.


از طرفی یک نشریه آلمانی می‌گوید مدارکی که اپل برای شکایت خود به دادگاه تحویل داده غلط یا دستکاری شده بودند. در تصویری که اپل به عنوان مدرک ضمیمه شکایت خود کرده ابعاد تبلت 10.1 سامسونگ غلط ذکر شده است.


گفتنی‌است تصمیم گیری دادگاه آلمانی برای رفع ممنوعیت فروش تبلت سامسونگ ارتباطی با این موضوع ندارد و هنوز ادعای غلط بودن مدارک به طور رسمی تایید با تکذیب نشده‌است.


شرکت اپل ماه آوریل با شکایت از شرکت سامسونگ در دادگاهی در ایالت کالیفرنیا این شرکت را به نقض حقوق اختراعات خود محکوم کرد. اکنون شرکت HTC با شکایت از شرکت اپل دعوای حقوقی تولید کنندگان تلفن‌های همراه هوشمند را فراتر از پرونده اپل- ساموسنگ کشاند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.