August 20, 2011
11:27 شنبه، 29ام مردادماه 1390
کد خبر: 36172

یاهو گوشی هوشمند وارد بازار کرد


نخستین گوشی هوشمند شرکت یاهو به عنوان دومین  مرکز بزرگ اینترنتی جهان از طریق سومین  شرکت مخابراتی ژاپن موسوم به SoftBank وارد این کشور شد.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) شرکت یاهو که تاکنون فعالیتی در حوزه سخت‌افزار  انجام نداده است، نخستین گوشی هوشمند خود را مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید  روانه بازار کرد. البته باید توجه داشت که اندروید توسط بزرگترین رقیب یاهو یعنی شرکت گوگل ساخته شده است. پورتال یاهو و خدمات وابسته به آن در ژاپن محبوبیت فراوان دارد و به عبارت دیگر این شرکت صاحب محبوب‌ترین موتورجست‌وجوی اینترنتی نزد کاربران ژاپنی است.


گوشی هوشمندی  که یاهو هم‌اکنون روانه بازار کرده است به صورت مشترک با شرکت شارپ ساخته  شده و روی آن نسخه 3/2 سیستم‌عامل اندروید نصب شده است. این گوشی هوشمند شامل نمایشگر لمسی 4 اینچی  LCD می‌شود که تصاویر در آن با کیفیت qHD به نمایش درمی‌آیند.


برای این  گوشی دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی همراه  با حسگر CMOS، فناوری ارتباطی بلوتوث 3، گیرنده بی‌سیم Wi-Fi، قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSDHC، گیرنده دیجیتالی مخصوص پخش برنامه‌های تلویزیونی و سیستم کیف پول الکترونیکی برای پرداخت هزینه مربوط به خرید‌ها از طریق فناوری مادون قرمز در نظر گرفته شده است.


روی این  گوشی برخی سرویس‌های ویژه یاهو برای ژاپنی‌ها از جمله Yahoo Japan Home،‌ Yahoo Japan Auctions،‌ Yahoo Luco و … از قبل نصب شده است. فروش این گوشی در بازار ژاپن از ماه آینده آغاز می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.