September 16, 2011
20:20 جمعه، 25ام شهریورماه 1390
کد خبر: 36812

همراه داشتن موبایل در مدارس ممنوع شد

رییس آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌ همراه داشتن گوشی تلفن همراه در مدرسه ممنوع است و مدارس نیز اختیار برخورد با این موضوع را دارند.


به گزارش مهر، سیدعلی یزدیخواه در نشست خبری توجه به استعدادهای برتر را یکی از برنامه‌های امسال آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد و افزود: به همین دلیل در حوزه مدارس نمونه دولتی ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته حداقل 3 برابر و در مدارس استعدادهای درخشان ظرفیت پذیرش 2 برابر شده است. یزدیخواه اضافه کرد:‌ دانش‌آموز مجاز است که وسایل مرتبط با تحصیل را به مدرسه بیاورد. براین اساس آوردن گوشی تلفن همراه به مدارس براساس آیین‌نامه‌های انضباطی ممنوع است و مدارس نیز اختیار برخورد با این موضوع را دارند بنابراین اگر والدین به خاطر نگرانی‌های مربوط به مسائل اضطراری بر این موضوع اصرار دارند، باید بدانند که تمام مدارس از امکانات ارتباطی برخوردارند.
برنامه‌ریزی رگولاتوری برای تامین نیاز فرکانسی شبکه‌های تلفن همراه براساس مطالعات موسسه‌های استانداردگذاری ARIB و TTC ژاپن، TTA کره و CCSA چین که در قالب یک مقاله در اجلاس پنجم اتحادیه ارتباطات آسیا – اقیانوسیه (APT) برای آمادگی کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی در بوسان کره جنوبی ارائه شد، در حال حاضر حدود 380 مگاهرتز باند فرکانسی با همخوانی بین‌المللی پایین در هر کشوری از منطقه آسیا – اقیانوسیه در دسترس شبکه‌های تلفن همراه است. عظیم‌فرد، مدیر کل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی رگولاتوری و یکی از نمایندگان شرکت‌کننده ایران در اجلاس APG – در شهر بوسان کره جنوبی در هفته اول شهریورماه سال جاری با بیان این مطلب در بخشی از گزارش خود از این اجلاس اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی به عمل آمده توسط گروه فوق، تقاضا برای پهنای باند بیشتر در بازه زمانی 2016 تا 2018 میلادی به اوج خود خواهد رسید. به همین منظور جهت تامین بستر فرکانسی لازم برای عدم توقف توسعه پرسرعت انتقال داده، لازم است که دولت‌های منطقه آسیا – اقیانوسیه نسبت به آزادسازی و تخصیص باندهای فرکانسی بیشتر برای شبکه‌های تلفن همراه اقدام کنند. وی با اشاره به افزایش سرعت حجم ترافیک داده در شبکه‌های تلفن همراه پس از عملیاتی شدن سرویس‌های متعدد باند پهن گفت: امروزه امکان ارتباط تلفنی در پایانه‌های مشترکین تلفن همراه، تنها یک امکان مقدماتی در میان ده‌ها خدمت پیشرفته است. خدمات باند پهن ارائه شده در شبکه‌های تلفن همراه در حال گسترش بوده و سازندگان در حال ارائه مداوم پایانه‌های ارزان قیمت مفصل‌تر در بازار هستند. در حال حاضر رشد ظرفیت ترافیکی داده در شبکه‌های تلفن همراه از الگوی شبکه‌های داده کابلی پیروی کرده و به همان نسبت نیز نیازمند پشتیبانی و توسعه است.
مدیر کل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی با بیان اینکه براساس مطالعات انجام شده، حجم ترافیک داده در جهان در سال‌های 2010 تا 2015 بیست و شش برابر خواهد شد که در آن ترافیک منطقه آسیا – اقیانوسیه با حجم 39 درصدی از ترافیک جهانی، در سال 2015 به 2700 پتابایت در ماه خواهد رسید، بنابراین در هر سال نیز ترافیک داده حدود دو برابر خواهد شد. تا ژانویه 2011 هفتاد و سه اپراتور در این منطقه اقدام به ارائه خدمات باند پهن کرده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.