اپراتورها

November 21, 2011
17:32 دوشنبه، 30ام آبانماه 1390
کد خبر: 38153

آغاز پیش ثبت‌نام اپراتور سوم در کرج از نیمه دوم آذرماه

مدیرعامل اپراتور سوم در پاسخ به اینکه فروش سیم‌کارت‌های اپراتور سوم چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: در نیمه دوم آذرماه پیش ثبت‌نام با کد 920 و 921 در کرج انجام می‌شود.
 
به گزارش فارس، صبح امروز مراسم رونمایی از برند اپراتور سوم با حضور عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و محمد کرم‌پور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.


در  این مراسم، حمید فرنگ، مدیرعامل اپراتور سوم، که با درخواست کرم‌پور در جمع خبرنگاران حضور یافت، در پاسخ به این سؤال که قرار بود طبق صحبت وزیر ارتباطات، سیم کارت‌های اپراتور سوم از ابتدای آذر‌ماه توزیع شود، اما دقایقی پیش وزیر کار، زمان توزیع سیم‌کارت‌ها را دهه فجر عنوان کرده‌اند، گفت: اختلافی وجود ندارد، همان‌طور که آقای کرم‌پور فرمودند از امروز رایتل را به عنوان اپراتور سوم آغاز به کار کرده و باز هم طبق گفته وی در کرج ارائه آمادگی سیم کارت داریم.
مدیر عامل اپراتور سوم افزود: مقدمات این کار انجام شده و روابط عمومی اعلام می‌کند که مردم برای ثبت‌نام و دریافت سیم‌کارت به کجا مراجعه کنند.


* پیش ثبت‌نام اپراتور سوم از نیمه دوم آذرماه


وی در پاسخ به این سوال که فروش به معنای متعارف سیم‌کارت‌های اپراتور سوم چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: در نیمه دوم آذرماه پیش ثبت‌نام انجام خواهد شد و به مرور سیم‌کارت به دست مردم اعطا خواهد شد.
وی گفت: هم‌اکنون شبکه کرج در حال تست است و در کرج الان سیم‌کارت به تعداد محدودی توزیع شده و مردم در حال تست هستند.
مدیرعامل اپراتور سوم گفت: نیمه دوم آذرماه در کرج پیش‌ ثبت‌نام خواهیم کرد و به مرور سیم‌کارت خواهیم داد.


*در تهران محدودیت‌های فضای شهری داریم


فرنگ مجددا تاکید کرد: شبکه ما در تهران و کرج آماده راه‌اندازی است؛ البته تهران محدودیت‌هایی را از لحاظ فضای شهری داریم که در حال رفع است.
مدیرعامل اپراتور سوم تصریح کرد: ان‌شاءالله زمانی که به سطحی برسیم که بدانیم می‌توانیم سرویس متمایزی را ارائه دهیم آن را ارائه خواهیم کرد.


*به دور از غوغا سالاری، صبر کنید


وی با بیان اینکه شبکه ما در کرج آماده راه‌اندازی است، گفت: از رسانه‌ها خواهشمندم که به دور از شایعات، هیجان و غوغا سالاری صبر کنند.


*اعلام تعداد BTS‌ها ضرورت ندارد


وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تعداد BTS، گفت: نحوه طراحی شبکه یک بحث فنی است که کمکی به دوستان نمی‌کند؛ اما در کرج به مقداری که سیم‌کارت ثبت‌نام کنیم، آمادگی داریم تا به طور نامحدود در کرج سیم‌کارت بدهیم.
وی ادامه داد: ‌در کرج تعدادی سیم‌کارت دست مردم است؛ اما برای دادن سیم‌کارت دست مردم باید تمام مقدمات از جمله شبکه فروش و خدمات پس از فروش، آماده شود.


*امروز آغاز کار اپراتور رایتل است


مدیرعامل اپراتور سوم، گفت: چیزی که الان مانع از ادامه ارائه سیم‌کارت به مردم در کرج است، این است که مقدمات کار در حال انجام است، فرم‌ها آماده و شبکه توزیع راه‌اندازی شده است؛ امروز اپراتور سوم با نام تجاری رایتل کار خود را آغاز کرد و هیچ اپراتوری قرار نیست در یک روز کل کشور را پوشش دهد.


*سیم‌کارت رایتل، از ابتدا خدمات نسل 3 دارد


فرنگ یاد آور شد: ظرفیت شبکه به گونه‌ای است که در ابتدای کار، تمامی سرویس‌های نسل 3 از جمله تلفن تصویری، اینترنت را خواهیم داد.
وی افزود: رایتل به صورت شبانه‌روزی به دنبال توسعه شبکه است.


*اینترنت 512 ارائه می‌دهیم


وی در پاسخ به این سؤال که چگونه اینترنت 512 کیلوبایت به ثانیه ارائه خواهید داد، گفت: همان‌گونه که سایر اپراتورها باند وسیع ارائه داده‌اند.
وی گفت: خواهش می‌کنم به رایتل اعتماد کنید؛ رایتل برندی است که برند اول در خدمات ارتباطی خواهد بود.


* رایتل نیامده، طرح‌های فصلی دارد


وی در خصوص قیمت سیم کارت‌های اپراتور سوم، گفت: قیمت سیم‌کارت‌ در بسه‌هایی که برای بسته زمستانه ارائه می‌شود، قیمت ارائه خواهد شد.
مدیر عامل اپراتور سوم تصریح کرد: مسلما تعرفه‌ای که اعلام شده تعرفه نرمال است، اما آنچه برای ابتدای لانچ خواهد بود، طرح‌های تشویقی است.


*حداکثر تعرفه پایه هر دقیقه مکالمه با سیم‌کارت اپراتور سوم، 85 تومان


وی در پاسخ به سوال فارس در خصوص اعلام تعرفه حداکثری 85 دقیقه برای هر دقیقه مکالمه اپراتور سوم، گفت: تعرفه تشویقی متفاوت است.
وی در برابر این گفته که رگولاتوری تعرفه پایه 85 تومان به ازای هر دقیقه مکالمه را برای اپراتور سوم، مصوب کرده، گفت: این موضوع منوط به تصمیم سازمان تنظیم مقررات ارتباطات دارد.
وی تصریح کرد: در فاز نخست، سیم کارت دائمی، اعتباری و دیتا (مخصوص به اینترنت) خواهیم داشت.
فرنگ تصریح کرد: کد اپراتور سوم 920 و 921 است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.