اپراتورها

November 22, 2011
14:53 سه شنبه، 1ام آذرماه 1390
کد خبر: 38168

سهام رایتل به فرابورس می رود

رحمت‌الله حافظی پس از پرده برداری از نسل سوم تلفن همراه گفت: سهام این اپراتور 100درصد در خدمت بخش خصوص و متعلق به مردم است.

حافظی در گفتگو با آریا گفت: سهام دار اصلی تلفن همراه در کشور تامین اجتماعی است که به پشتوانه 32میلیون نفر بیمه شده و 1 میلیون و 560 هزار نفر بازنشسته، سهام اپراتور نسل سوم تلفن همراه در کشور را در اختیار دارد.
وی با اشاره به اینکه سهام این اپراتور 100درصد در خدمت بخش خصوصی و متعلق به مردم است، اظهار داشت: در آینده نزدیک بخشی از این سهام از طریق فرابورس برای فروش به سایر بخش هایی که مایل باشند، ارائه می شود.
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با اشاره به اینکه مجری اپراتور سوم تامین اجتماعی است، گفت: سهامدار اپراتور سوم بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی هستند و پیش بینی می شود طی یکماه آینده در کرج این اپراتور به بهره برداری رسمی برسد و تا پایان سال نیز در استان قم اجرایی خواهد شد.
حافظی افزود: به محض بهره برداری اپراتور سوم در کرج 3 تا 5 درصد سهام این اپراتور در فرابورس به فروش می رسد و بخشی از سهام نیز به صورت بلوکی از طریق بورس برای فروش آماده خواهد شد.

وی گفت: منابع حاصل از این پروژه برای ایجاد تسهیلات شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی که همان بازنشستگان و بیمه شدگان هستند هزینه می شود.
گفتنی است نسل سوم شبکه تلفن همراه از امروز 30 آبان‌ماه به صورت تجاری وارد بازار تلفن همراه کشور شد و این اپراتور علاوه بر سرویس‌های چندرسانه‌ای و مکالمه تصویری، اینترنت را با سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه از طریق تلفن همراه برای کاربران مهیا می کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.