اپراتورها

November 25, 2011
14:47 جمعه، 4ام آذرماه 1390
کد خبر: 38212

دستگیری هکر مخابرات و بهره‌برداری از هزاران پروژه مخابراتی در کشور

رونمایی از برند اپراتور سوم تلفن همراه کشور و به بهره‌برداری رسیدن دو هزار و 766 پروژه ارتباطی به ارزش بیش از دو هزار و 858 میلیارد ریال از جمله مهم‌ترین اخبار حوزه ارتباطات در هفته‌ی گذشته بود.


به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از برند اپراتور سوم تلفن همراه کشور با نام «رایتل» با حضور وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار و جزییات ارائه این سیم‌کارت‌ها اعلام شد.


ارائه سیم‌کارت اپراتور سوم تلفن همراه از قبل شروع شده و عرضه آن به تعدادی از افراد متخصص انجام شده بود و اکنون در حال تست است. راه‌اندازی شبکه نسل سوم تلفن همراه با نام رایتل به صورت گسترده در دهه فجر به مرحله عملیاتی می‌رسد.


محمد کرم‌پور – رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – با بیان این مطلب و این ‌که خدمات نسل سوم تلفن همراه برای عموم مردم است، تصریح کرد: سیم‌کارت‌هایی که در حال حاضر در کرج توزیع شده، دارای خدمات نسل سوم هستند.


* بهره‌برداری دو هزار و 766 پروژه ارتباطی


این پروژه‌ها در حوزه‌های زیرساخت ارتباطی، مخابرات، تحقیقاتی و پست بانکی در سراسر کشور افتتاح ‌شد؛ از میان پروژه‌های قابل بهره‌برداری، سه طرح مربوط به زیرساخت‌های ارتباطی کشور است که از آن جمله می‌توان به پروژه ساماندهی ارتباطات VOIP بین‌المللی، توسعه جایگزینی مرکز بین‌الملل اول ISC1 با ظرفیت بیش از 40 هزار پورت، مبتنی بر فناوری شبکه‌های نسل جدید (NGN) و زیرساخت شبکه ملی اطلاعات (شبکه ملی IP/MPLS) اشاره کرد.


دو هزار و 472 طرح و پروژه مخابراتی نظیر نصب و توسعه مراکز سوئیچ، دفاتر ICT روستایی، تلفن همراه روستایی، تلفن همگانی و ایستگاه گیرنده و فرستنده (BTS)، از دیگر پروژه‌هایی است که به بهره‌برداری رسید.


* زیرساخت 18 میلیون دقیقه مکالمه برای حجاج برقرار کرد


شرکت ارتباطات زیرساخت در 40 روز نخست مراسم حج امسال، موفق شد از طریق هفت میلیون تماس تلفنی، 19میلیون دقیقه مکالمه برای زائران ایرانی بیت‌الله الحرام بین ایران و عربستان برقرار کند.


این میزان مکالمات از طریق 7 میلیون و 500 هزار تماس از ایران به مقصد عربستان با 17میلیون دقیقه مکالمه تلفنی و یک میلیون و 200 هزار ارتباط تلفنی حجاج ایرانی از عربستان به مقصد کشورمان با حدود 2 میلیون دقیقه مکالمه حجاج ایرانی با بستگان‌شان در ایران فراهم شده است.


* دستگیری فردی که به اطلاعات مخابرات نفوذ کرده بود


رییس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات استان آذربایجان‌غربی از دستگیری فردی که با نفوذ غیرمجاز به اطلاعات حفاظت‌شده شرکت مخابرات موجب بروز مشکلات شده بود، خبرداد.


سرهنگ کوره‌بلاغی با بیان اینکه با وصول شکایتی درمورد نفوذ غیرمجاز و بهره‌برداری از اطلاعات حفاظت شده شرکت مخابرات، پرونده‌ای در این مورد تشکیل شد، گفت: ماموران به صورت غیرمحسوس آدرس اولیه متهم را مورد بررسی قرار داده و دریافتند متهم از این آدرس نقل مکان کرده است.


* غیرقانونی بودن تعیین تعرفه‌های مکالمات تلفنی


شورای رقابت تاکید کرد که تعیین تعرفه‌های مکالمات تلفنی توسط هر دستگاه اجرایی به جز این شورا غیر قانونی است.


شورای رقابت در هشتاد و نهمین جلسه خود با تاکید کرد که تعیین و تغییر تعرفه خدمات انحصاری که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت ارائه می‌شود، مشمول حکم بند (5) ماده 58 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی بوده و در چارچوب تصمیم گیری شورای رقابت است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.