December 17, 2011
18:03 شنبه، 26ام آذرماه 1390
کد خبر: 38761

پیش ثبت نام اینترنتی سیم کارت های اپراتور سوم آغاز شد

ads


شرکت تامین تلکام طی اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو اطلاع رسانی های قبلی پیرامون آغاز پیش ثبت نام سیم کارت های “رایتل” اولین اپراتور ارائه دهنده نسل سوم تلفن همراه در نیمه دوم آذرماه در شهر کرج، به اطلاع مردم شریف و عزیز کرج می رساند که از هفته جاری امکان پیش ثبت نام انواع سیم کارت های این اپراتور شامل سیم کارت های دائمی، اعتباری و دیتا از طریق وب سایت این شرکت به آدرس www.rightel.ir فراهم شده است.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) در این اطلاعیه آمده است: شهروندان گرامی کرج می توانند با مراجعه به این سایت با ثبت اطلاعات خود شامل آدرس و کدپستی معتبر در شهر کرج، شماره منتخب موردنظر خود را انتخاب و نسبت به پیش ثبت نام اقدام نمایند. ثبت نام قطعی جهت واگذاری سیم کارت های نسل سوم پس از پایان زمان پیش ثبت نام و در دی ماه انجام خواهد شد.

براساس این اطلاعیه شهروندان گرامی کرج می توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و آدرس دفاتر پستی منتخب به وب سایت “رایتل” مراجعه فرمایند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: با توجه به مراحل اولیه آغاز به کار شبکه، طبیعتاً سرویس های نسل سوم صرفاً در کرج و در محدوده تحت پوشش شبکه قابل ارائه خواهد بود.

با شروع پیش ثبت نام سیم کارت های رایتل در شهر کرج قیمت سیم کارت های دائمی اپراتور سوم تلفن همراه کشور ۱۲۰ و قیمت سیم کارت های اعتباری و دیتای آن ۲۰ هزار تومان بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده تعیین شده است.


به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) اولین اپراتور ارائه دهنده خدمات نسل سوم موبایل پیش ثبت نام سیم کارتهای خود را از شهرستان کرج آغاز کرده است. دارندگان سیم­کارت­های دائمی رایتل می توانند از انواع خدمات ارائه شده توسط رایتل شامل مکالمه عادی، مکالمه تصویری، اینترنت پرسرعت و پیام کوتاه استفاده نمایند و هزینه مکالمات و سایر خدمات مورد استفاده را در پایان هر دوره با دریافت صورتحساب پرداخت می نمایند. همچنین طرح ها و بسته های خاصی ویژه این مشترکین ارائه خواهد شد که شامل خدمات متنوع با هزینه هایی کمتر از تعرفه های عادی خواهد بود.



مشترکین سیم کارت های اعتباری رایتل هم، بدون پرداخت هزینه اشتراک ماهانه و با شارژ کردن حساب خود ازطریق خرید کارت شارژ و یا سایر روش های اعلام شده در رسانه ها و تارنمای رایتل، می توانند تا سقف اعتبار موجود در حساب خود از انواع خدمات شبکه رایتل شامل مکالمه عادی، مکالمه تصویری، اینترنت و تبادل پیام کوتاه استفاده نمایند. طرح های مخصوص این مشترکین در زمان تحویل سیم کارت از طریق رسانه ها و تارنمای رایتل اعلام خواهد شد.


سیم کارت های دیتای رایتل هم مانند سیم کارت های پیام رسان ایرانسل ویژه دسترسی به خدمات دیتا و اینترنت پرسرعت می­باشند. دارندگان سیم کارت­های دیتا، می توانند به طور دائم و به صورت سیار با استفاده از دستگاه های مختلف نظیر انواع Tablet، مودمهای جیبی با قابلیت 3G ، لپ تاپ هایی که محل نصب سیم کارت دارند و … از اینترنت استفاده کنند. همچنین این سیم کارت ها قابلیت ارسال و دریافت پیام کوتاه (SMS) را دارند.


براساس این گزارش مشترکین سیم کارت دیتای رایتل جهت کاهش هزینه های ارتباطی خود نسبت به تعرفه های عادی، می توانند با توجه به نوع نیاز خود یکی از طرح هایی که در زمان تحویل سیم کارت ارائه می شود را انتخاب نمایند. سیم کارتهای دیتا در این مرحله فقط به صورت پیش پرداخت ارائه خواهد شد.


رایتل در این مرحله صرفاً پیش ثبت نام انجام می دهد، این بدین معناست که متقاضیان دریافت سیم کارت در این مرحله مشخصات خود را به رایتل اعلام می کنند و در زمان واگذاری سیم کارت ها در اولویت قرار خواهند داشت اما هر متقاضی در این مرحله فقط یکبار مجاز به پیش ثبت نام می باشد، درصورتی که به هر طریقی با یک کد ملی بیش از یک بار ثبت نام انجام شود، رایتل حق دارد که همه آنها را ابطال نماید.


زمان تکمیل ثبت نام و نحوه تحویل سیم کارت از طریق وبسایت رایتل و رسانه های ارتباط جمعی اعلام خواهد شد. در زمان تکمیل ثبت نام هزینه های لازم اخذ خواهد گردید.


در این مرحله متقاضیان فقط می توانند جهت پیش ثبت نام در شهر کرج اقدام نمایند. نشانی و کدپستی ذکر شده در فرم، محل ارسال سیم کارت خواهد بود. ضمن آنکه در حال حاضر فقط از اشخاص حقیقی پیش ثبت نام به عمل می آید. زمان ثبت نام سازمانها و اشخاص حقوقی از طریق همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد.


برای تکمیل پیش ثبت نام، بارگذاری تصویر واضح و خوانا از پشت و روی کارت ملی متقاضی الزامی است. فایل این تصاویر لازم است به فرمت JPG و حداکثر با حجم 100 کیلو بایت باشد.


به گزارش خبرنگار ایستنا، در این مرحله و به سبک طرح شماره طلایی ایرانسل امکان انتخاب شماره دلخواه برای متقاضیان دریافت سیم کارت های دائمی و اعتباری رایتل فراهم شده است. در این مرحله و برای شهروندان کرجی شماره های دائمی با پیش شماره 092030 و شماره های اعتباری با پیش شماره 092130 الی 092133 قابل انتخاب می باشد.


اپراتور سوم تلفن همراه کشور با نام تجاری رایتل چشم انداز خود را ارتقاء کیفیت زندگی ایرانیان و رسالت خود را ارائه خدمات پیشرفته و هیجان انگیز با کاربری آسان نوید بخش تحولی در راستای زندگی بهتر برای ایرانیان اعلام کرده است.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.