January 29, 2012
16:22 یکشنبه، 9ام بهمنماه 1390
کد خبر: 39755

پیش‌بینی‌های اینفورما از گوشی و ابزارهای الکترونیکی برای سال ۲۰۱۲

موسسه تحقیقاتی اینفورما در یکی از آخرین گزارش‌های خود پیش‌بینی‌های جدیدی از وضعیت گوشی‌های تلفن همراه و دستگاه‌های سیار داشته است.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، موارد مورد تاکید اینفورما شامل هفت بخش است که در ذیل به آنها اشاره شده است.

۱-    تماس با تلفن:
همانطور که تغییر به سمت گوشی های هوشمند ادامه می یابد، مردم به وسیله ابزارهایی که در اختیار دارند، بیشتر از گذشته با دیگران صحبت خواهند کرد که آن را می‌توان در فناوری شناسایی صدا یافت و کمتر از قبل از طریق ابزارهای خود با یکدیگر به مکالمه خواهند پرداخت.
گرچه فناوری شناسایی صدا یک ویژگی جدید نیست اما راه درازی را طی کرده است و در نهایت توسط اپل به عنوان یک برنامه کاربردی با نام Siri در گوشی آیفون ۴S که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد، معرفی و به بازار عرضه شد. موفقیت این نرم‌افزار در بازار می‌تواند راه را برای برنامه‌های کاربردی دیگر تشخیص صدا روی ابزارهایی همچون گوشی‌ها و تبلت‌ها با قابلیت تبدیل شدن به یک فاکتور کلیدی متمایزکننده، هموار کند.
۲-    تبلت‌ها جایگزین نت‌بوک‌ها می‌شوند:
با ورود بازار تبلت‌ها به فاز دوم توسعه آن، مشتریان به جای خرید نت‌بوک به خرید تبلت‌ها روی آورده‌‌اند، جایی که تمایز میان محصولات، رقابت برندها و انعطاف قیمت‌ها محرک‌های اصلی خواهند بود و موجب می‌شود میزان فروش تبلت‌ها افزایش یابد.
رشد تبلت‌ها با درخواست‌های پایدار برای خرید آی‌پد آپل و معرفی آخرین نسخه انتشار یافته اندروید بستنی ساندویچی که یک پلتفرم واحد را در میان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به ارمغان می‌آورد، به کنترل برخی بخش‌های مورد توجه کاربران کمک می‌کند. ورود آمازون به بازار تبلت‌ها با عرضه Kindle Fire میزان فروش تبلت‌ها را افزایش می‌دهد که مرهون قیمت به شدت رقابتی آن و استفاده از رایانش ابری در آن است. بیش از آن، ورود ویندوز موبایل۸ در سال ۲۰۱۲ موجب خواهد شد تا مشترکان به جای نت‌بوک نسبت به خرید تبلت اقدام کنند.
۳-    گوشی‌های هوشمند و تبلت ها جایگزین تلویزیون‌های کنترل از راه دور می‌شوند:
حرکت بسیاری از بازیگران زنجیره ارزش به استراتژی عرضه محصولات چند کاره با قابلیت ارتباطات خانگی موجب خواهد شد تا برنامه‌های کاربردی عرضه شده، تجربه کنترل و تعامل کردن با تلویزیون را بهبود ببخشند و در نتیجه آن پتانسیلی برای تجربه چندصفحه‌ای‌ها ایجاد خواهد شد.
۴-    رایانش ابری در ابزارها:
همانطور که نرم‌افزارها، سرویس‌ها و پشتیبانی‌های مبتنی بر رایانش ابری بیشتر و بیشتر در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند، محدودیت‌های ارایه ابری در محتواهای تلفن همراه، شرکت‌ها را وادار خواهد کرد تا در نگهداری ابری دیتاها و روش هیبریدی بازنگری کنند.
۵-    تقویت بیشتر تلفن‌های همراه:
تقویت، استحکام بیشتر و شناخت فضای اکوسیستم موبایل انتخاب‌های کمتری را برای مشترکان تلفن همراه رقم خواهد زد.
چالش‌های اقتصادی و مشکلاتی که برخی برندهای بزرگ صنعت تلفن همراه با آن مواجه شده‌اند، حاکی از آن است که هیچ کمپانی از این اتفاقات دور نخواهد ماند و در یک حرکت سریع و گسترده، فشار بازار رقابتی گوشی‌ها و ابزارهای بسیاری را مجبور می کند تا در جهت تقویت بیشتر تلفن‌های همراه خود قدم بردارند.
۶-    گوشی‌ها بزرگ‌تر می‌شوند:
روندی به سمت گوشی‌های با اندازه بزرگ‌تر اما باریک‌ تر شکل خواهد گرفت که محرک اصلی آن مد و تجربه بهینه شده کاربر است. وندورهای گوشی به صورت پرخاشگرانه‌ای محصولات جدیدی را روانه بازار می کنند. گوشی‌های عرضه شده از صفحه‌های نمایش بهتر و بزرگ‌تر و برنامه‌های کاربردی همگرا شده با آن برای ایجاد یک طبقه گوشی‌های هوشمند موفق برخوردار خواهند شد.
۷-    تمایز میان برنامه‌های کاربردی:
تمایزات ایجاد شده در فضای تولید گوشی‌های هوشمند، به طور فزاینده‌ای روی لایه‌های سرویس/برنامه‌های کاربردی نیز مشاهده خواهد شد و تاثیر کمتری روی پلتفرم یا سخت‌افزار آن خواهد شد. هرچند که مشتریان در روند تصمیم‌گیری برای خریدهای خود هنوز به موضوع سخت‌افزار توجه ویژه‌ای دارند اما تجربیات کاربران نیز به یک فاکتور متمایز تبدیل شده است بطوریکه خود را در اینترفیس‌های کاربرپسند و پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی و سرویس‌ها آشکار می‌سازد. این موارد عواملی هستند که در تصمیم‌گیری مشتریان برای خرید محصول موردنظرشان تاثیرگذار هستند.
برهمین اساس شرکت‌هایی که تلاش می‌کنند تا یک برند قوی و یک اکوسیستم جذاب را در دنیای برنامه‌های کاربردی جدید تلفن همراه ثبت کنند، به طور قطع موفق‌ترین پلتفرم‌های گوشی‌های هوشمند را به بازار ارایه خواهند کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.