March 4, 2012
13:09 یکشنبه، 14ام اسفندماه 1390
کد خبر: 40446

مدیر ارشد بازاریابی خدمات شرکتی ایرانسل خبرداد: گسترش درآمد اپراتورهای کشورهای در حال توسعه از خدمات ارزش افزوده

مدیر ارشد خدمات شرکتی ایرانسل با بیان اینکه براساس پیشبینی ها، میزان درآمد اپراتورهای کشورهای در حال توسعه از خدمات ارزش افزوده تا سال 2015 به 40 درصد می رسد، گفت: 74 درصد درآمد ایرانسل از محل خدمات متنی و 18 درصد آن مربوط به دیتا است.


مهندس باقر صمدی مدیر ارشد خدمات شرکتی ایرانسل، صبح امروز، یکشنبه، در کنفرانس بین المللی خدمات ارزش افزوده تلفن همراه، با بیان اینکه ایرانسل تاکنون توانسته خدمات ارزش افزوده بسیار متنوعی را برای اولین بار در کشور به مشترکین خویش ارائه دهد و پشتیبان ارائه دهندگان خدمات ارزش افزوده و تامین کنندگان محتوا و تجاری سازی آن در کل کشور است، گفت: ایرانسل این آمادگی را دارد که در دانشگاه‌های مختلف از کرسی‌های مربوط به مباحث خدمات ارزش افزوده مخابراتی حمایت کند و امکانات مادی و معنوی خود را در اختیار دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی قرار دهد.
وی گفت: از جهت بازاریابی و گسترش بازارهای مختلف در حوزه ارائه سرویس به شرکتها و دانشگاهها نیز ایرانسل این امکان را دارد که سرویس های متنوعی را به جامعه دانشگاهی ارائه دهد و براین اساس از صاحبان ایده های مربوط به این بخش دعوت می کند که برای تجاری سازی سرویس شان با ایرانسل وارد مذاکره شوند.


صمدی در مورد سرویس های ارزش افزوده که در سالهای آینده در دستور کار ایرانسل قرار دارد، گفت: در توسعه بازار سرویس های خدمات ارزش افزوده هم اکنون نسل سوم و چهارم در حال عرضه است و براین اساس اگرچه تاکنون درآمد اپراتورها بر مبنای صوت و مکالمه بوده اما هم اکنون بیشتر درآمد اپراتورهای پیشرو، بر مبنای دیتا است که بزودی نیز این در کل دنیا اتفاق خواهد افتاد.


صمدی با بیان اینکه هم اکنون در دنیا تمرکز بر حفظ مشتری به جای جذب مشتری است، تاکید کرد:تمرکز بر ارائه بسته های افزایشی و ارائه اپ استورها در دنیا گسترش پیدا کرده و هم اکنون ارائه سرویس ها بر اساس نیاز مشتری طبقه بندی می شود.
مدیر ارشد خدمات شرکتی ایرانسل با بیان اینکه تا پیش از این در تکنولوژی نسل دوم موبایل سرویس ها بر مبنای متن و اطلاعات بر بستر GPRS و EDGE ارائه می شدند افزود: هم اکنون و با ورود فناوری نسل سوم و چهارم در دنیا، سرویس ها بر مبنای خدمات دیتا ارائه می شوند.
وی با بیان اینکه درآمد آینده اپراتورهای تلفن همراه از طریق سرویس های دیتا به دست می آید به گزارش موسسه تحقیقاتی اینفورما اشاره کرد و گفت: میزان درآمد اپراتورهای کشورهای در حال توسعه در سال 2009 از محل دیتا 20 تا 22 درصد بوده که پیش بینی می شود این درآمد تا سال 2015 به 40 درصد برسد.این در حالی است که این رقم در کشورهایی مانند ژاپن و آمریکای شمالی هم اکنون 40 درصد برآورد می شود.


صمدی با بیان اینکه درآمد ایرانسل بعنوان اپراتور پیشرو در حوزه خدمات ارزش افزوده کشور، در سال 2008 از محل دیتای با احتساب پیامک 24 درصد بوده که هم اکنون این رقم به 30 درصد رسیده است اضافه کرد: درآمد ایرانسل از محل دیتا بدون احتساب SMS که خدمات ارزش افزوده را شامل می شود در سال 2008 حدود 2 درصد بوده که به 5 درصد در سال جاری رسیده است.
وی با تاکید براینکه این آمار از روند گسترش تکنولوژی و علاقه مشتریان به استفاده از آن حکایت دارد گفت: با وجودی که در سال 2015 فناوری نسل سوم و چهارم، تکنولوژی های مسلط بازار خواهند بود تمرکز بر بستر خدمات ارزش افزوده می تواند نقش موثری در درآمد اپراتورها ایفا کند.


وی همچنین با اشاره به درآمد اپراتورهای کشورهای در حال توسعه گفت: درآمد این اپراتورها از محل پیامک 51 درصد و از محل اینترنت موبایل 35 درصد است و انتظار می رود این آمار در سال 2014 کاهش یابد و 40 درصد آن به درآمد از محل خدمات ارزش افزوده موبایل تبدیل شود.
صمدی با بیان اینکه 74 درصد درآمد ایرانسل از محل پیام کوتاه و 18 درصد آن مربوط به دیتا است خاطرنشان کرد: این نشان می دهد که پیام کوتاه نقش پررنگی در کشور داشته و خدمات دیتا نیاز به توسعه بیشتر بازار دارد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه خدمات ارزش افزوده در دنیا و گسترش سرویس های متنی ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: شرکتهای مختلف ارائه اپ استورها را در دستور کار خود قرار داده اند.
صمدی با اشاره به گسترش مفاهیمی نظیر موبایل بانکینگ و تجارت موبایل و دولت موبایل در دنیا تصریح کرد: هم اکنون ایرانسل نیز دو نوع سرویس تجاری و عادی را برپایه خدمات ارزش افزوده در اختیار مشترکان و متقاضیان قرار می دهد و در این زمینه اقدامات بسیاری انجام داده است.
مدیر ارشد خدمات شرکتی ایرانسل، در مورد برنامه های سال آتی ایرانسل نیز به ارائه خدمات مبتنی بر ویترین و اپ استور اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات موبایل مبتنی بر رایانش ابری، SDP ، RCS را برای ارائه به شرکتهای تجاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.


صمدی از ارائه دفتر کار همراه به سازمانها و شرکتهای تجاری به عنوان استراتژی سال آینده این اپراتور خبرداد و گفت: در سال بعد دنبال آن هستیم که سرویس های M2M، بانکداری همراه و پرداختهای خرد و پسورد یکبار مصرف و NFC به مشترکان عرضه کنیم.
به گفته وی توسعه سرویس های مبتنی بر موقعیت از جنبه اطلاعات شهری و تبلیغات منطقه ای نیز در این بخش قرار می گیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.