نتایج ارزیابی اولین دوره جایزه ملی کیفیت ICT مشخص شد
نتایج ارزیابی شرکت کنندگان در اولین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران(ICTINQA ) همزمان با روز جهانی ارتباطات مشخص شد و شرکت های ارزیابی شده با توجه به ارزیابی و رتبه بندی موفق به کسب تقدیرنامه اشتهار به کیفیت یک ستاره ،دوستاره و سطح اهتمام به کیفیت از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شدند.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از شرکت ارتباطات زیرساخت بر اساس نخستین ارزیابی اولین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی شبکه های مادر مخابراتی برای مدیریت کیفیت در زنجیره تامین ارتباطات زیرساخت کشور شامل شبکه های سوییچینگ ،انتقال ،فیبر نوری ،ماهواره و دیتا موفق به دریافت تقدیر نامه اشتهار به کیفیت دو ستاره در اولین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.
همچنین شرکت آریا رسانه تدبیر برای ارایه خدمات اینترنت پر سرعت ،شرکت مخابرات استان قم وشرکت مخابرات استان خراسان رضوی برای ارایه خدمات تلفن همراه و ثابت موفق به کسب تقدیر نامه اشتهار به کیفیت یک ستاره شدند.
همچنین 19 شرکت دیگر پس از ارزیابی موفق به کسب تقدیر نامه اهتمام به کیفیت شدند که عبارتند از: شرکت مخابرات استان مازندران برای ارایه خدمات تلفن ثابت،شرکت مخابرات استان بوشهر برای ارایه خدمات دیتا، شرکت مهندسی پرسو الکترونیک راد مهر برای ارایه خدمات نگهداری و تعمیرات سایت هایBTS ،شرکت صنایع الکترونیک زعیم برای تولید سامانه جهت یاب DF)) شرکت مشاوران سدید ارتباط گستر برای ارایه خدمات فنی و مهندسی مخابرات ، شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی برای ارایه خدمات تلفن ثابت ،همراه و دیتا،شرکت مخابرات استان خوزستان برای ارایه خدمات دیتا،شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای ارایه خدمات پست پیشتاز، شرکت دنیای مجازی کسب و کار برای تولید نرم افزار کمد های بایگانی اتوماتیک، شرکت مخابرات استان سیستان و بلوچستان برای ارایه خدمات تلفن ثابت ،شرکت ارتباطات مبین نت برای ارایه خدمات وایمکس و VPN، شرکت مخابرات استان فارس برای ارایه خدمات تلفن ثابت،شرکت مخابرات استان اردبیل برای ارایه خدمات دیتا،شرکت مخابرات استان خراسان جنوبی برای ارایه خدمات تلفن ثابت و دیتا، شرکت انتقال داده های آسیا تک برای ارایه خدمات اینترنت پر سرعت،شرکت مخابرات استان اصفهان برای ارایه خدمات دیتا،شرکت مخابرات استان قزوین برای ارایه خدمات تلفن ثابت اعتباری ،شرکت مخابرات ایران برای ارایه خدمات ایجاد بهره برداری شبکه های غیر مادر مخابراتی ، شرکت مخابرات استان یزد برای ارایه خدمات تلفن ثابت ،همراه و دیتا .
برای نخستین بار ،ارزیابی جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران(ICTINQA ) توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بنیان گذاری شد و همه ساله با هدف شناسایی سازمان ها ،شرکت ها و بنگاه های فعال و مجاز برتر در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اعم از دولتی یا غیر دولتی ،حقیقی و یا حقوقی برگزار می شود.
این جایزه با هدف ارتقای کیفیت خدمات زیربنایی دولت الکترونیک با توجه به نقش این خدمات در توسعه اقتصاد ملی ،انتقال دانش و نهادینه سازی فرهنگ مدیریت کیفیت و خود ارزیابی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به برترین های این حوزه اهداء می شود.
جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای سطوح گواهی نامه اهتمام به کیفیت ،تقدیرنامه اشتهار به کیفیت یک الی سه ستاره و تندیس های زرین ،سیمین و برنز است.