June 16, 2012
13:13 شنبه، 27ام خردادماه 1391
کد خبر: 42611

ویزیو اولین محصولات رایانه ای خود را معرفی کرد

همکاران سیستم- شرکت ویزیو که شهرتش را بیشتر مدیون ساخت دستگاه های تلویزیون است، گام بلندی به سمت بازار رایانه برداشته است. این شرکت از عرضه اولین رایانه ها و لپ تاپ های فوق باریک تحت ویندوز خود خبر داده است.


VIZIO Computing Family-640


به گزارش وب سایت mashable ، شرکت ویزیو اعلام کرده است تجربه خود در صنعت تولید دستگاه های تلویزیون را در طراحی محصولات رایانه ای مورد استفاده قرار داده و رایانه ها و لپ‌تاپ هایی تولید کرده که صفحه نمایش آنها از کنتراست تصویر و زاویه دید بهتری برخوردار است. این محصولات که متشکل از یک رایانه دسکتاپی بدون کیس، یک لپ‌تاپ فوق باریک و یک لپ‌تاپ معمولی است، مجهز به مانیتورهای تمام اچ دی و با وضوح تصویر 1920 در 1080 هستند. فقط یکی از لپ تاپ های این مجموعه که دارای صفحه نمایش 14 اینچی است، دارای وضوح 1600 در 900 است.


یکی از ویژگی های محصولات رایانه ای جدید شرکت ویزیو این است که هیچکدام درایو نوری ندارند. عدم تجهیز به درایو نوری روندی است که توسط شرکت اپل آغاز شده و دیگر شرکت های سازنده رایانه نیز برای کاهش اندازه و قیمت محصولات خود از این روند پیروی می کنند.


شرکت ویزیو لپ تاپ های فوق باریک خود را تین‌لایت (Thin+Light) نامیده است. این لپ تاپ ها در دو اندازه 14 و 15.6 اینچی ساخته شده و مجهز به کارت گرافیک های شرکت اینتل هستند. از نظر پردازنده نیز این لپ تاپ ها در سه مجموعه سه هسته ای، پنج هسته ای و هفت هسته ای ساخته شده است. حافظه داخلی تین لایت ها از 128 تا 256 گیگابایت نیز متغیر است. باتری آن ها نیز بین 5.5 تا 7 ساعت دوام خواهد داشت.


ویزیو همچنین یک لپ تاپ معمولی تر را در این مجموعه روانه بازار کرده است که اندازه آن 15.6 اینچ است. این لپ تاپ نیز درای دو نوع است که هر کدام پانصد یا هزار گیگابایت حافظه داخلی دارند. رایانه های دسکتاپی این مجموعه هم در دو اندازه 24 و 27 اینچی عرضه شده است. این رایانه ها نیز دارای حافظه های داخلی 500 گیگابایتی یا یک ترابایتی هستند و به ترتیب دارای رم های 4 و 8 گیگابایتی هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.