June 23, 2012
0:23 شنبه، 3ام تیرماه 1391
کد خبر: 42774

ایرانیها در انتظار 3G; ارائه نسل ۳.۷۵ در جلال‌آباد افغانستان

در حالی که کاربران ایرانی بعد از دو سال و چند ماه از آغاز به کار شبکه نسل سوم تلفن همراه در کشور هنوز نتوانستند از خدمات این نسل استفاده‌ کنند، اما در کشور مجاور و همسایه کاربران جلال آباد افغانستان هم اکنون می‌توانند از سرویس HSPA شرکت مخابراتی اتصالات استفاده کنند.


به گزارش دنیای اقتصاد جلال‌آباد بزرگ‌ترین شهر افغانستان است که مهم‌ترین مرکز فعالیت‌های تجاری و اجتماعی این کشور به شمار می‌رود و مهد آموزش افغانستان است. با ارائه سرویس HSPA در افغانستان شبکه نسل 75/3 در این منطقه راه‌اندازی می‌شود.
به‌این ترتیب کاربران به سرویس‌ اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت و از سرویس‌های ارتباطی بصری و صوتی پرسرعت و انتقال اطلاعات و پهنای باند پیشرفته از طریق این سرویس دسترسی می‌یابند. اتصالات افغانستان چهارمین اپراتور تلفن همراه است که در سال ۲۰۰۶ توسط شرکت امارات متحده‌ای در این کشور آغاز به فعالیت کرد. این اپراتور پوشش جی‌اس‌ام را در اکثر ولایت‌های افغانستان برای مشتریان خود دارد. پیش از این اتصالات برنده مزایده راه‌اندازی شبکه نسل سوم تلفن همراه در کشور شده بود، اما این اپراتور بعد از ورود به ‌ایران دریافت که اطلاعاتی که پیش از برگزاری مزایده از سوی مجریان برگزاری مزایده‌ این اپراتور از بازار ایران ارائه شده با واقعیت‌های موجود در بازار تفاوت‌های اساسی داشته که همین امر منجر به انصراف اتصالات از حضور در ایران شد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.