July 2, 2012
0:47 دوشنبه، 12ام تیرماه 1391
کد خبر: 42963

همبانک همراه اول کپی برابر اصل خدمات بانکداری همراه ایرانسل

با گذشت دو سال و پس از آنکه ایرانسل از سال ۸۹ سرویس بانکداری همراه خود را عرضه کرد، همراه اول نیز با ارایه خدمات همبانک نسبت به ارایه سرویس مشابه اقدام کرد و بالاخره به نوعی و احتمالا موقتا از اصرار خود برای تبدیل شدن به بانک از طریق جیرینگ عقب نشینی کرد.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، سرویس بانکداری همراه ایرانسل باتوجه به دستور بانک مرکزی مبنی بر ارایه خدمات بانکداری موبایل بر بستر کدهای دستوری (USSD)  و توسط بانک‌ها روی بستر بانکداری همراه ایرانسل عرضه شده است و همراه اول که تلاش می‌کرد تا از این بستر سرویس‌های خود را عرضه نکند، در نهایت ناچار شد برای ادامه فعالیت و سرویس‌دهی خود در استفاده از این بستر مقاومت نکند.
با استفاده از خدمات بانکداری همراه ایرانسل، تمامی مشترکین سیم‌کارت‌های این اپراتور که دارای یکی از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب بوده و رمز اینترنتی کارت بانکی خود را دریافت کرده‌‌اند، می‌توانند با استفاده از گوشی تلفن‌همراه خود و بدون نیاز به نصب هرگونه نرم‌افزار یا اعمال تنظیمات خاص در آن، از خدمات بانکداری همراه ایرانسل استفاده کنند.
مشترکین سیم‌کارت‌های ایرانسل، برای استفاده از سرویس بانکداری همراه کافی است با شماره‌گیری کد دستوری #۷۲۴* و دنبال کردن دستورالعمل‌های بسیار ساده‌ای که از طریق پیام‌کوتاه برای وی ارسال می‌شود، به صورت رایگان در این سرویس ثبت‌نام و آن را بروی خط ایرانسل خود فعال کنند.
برای استفاده از خدمات بانکداری همراه ایرانسل، پس از تکمیل ثبت‌نام، کافی است در هر لحظه و هر کجا، کد دستوری #۷۲۴* توسط مشترک شماره‌گیری و در منوی نمایش داده شده سرویس مورد نظر انتخاب شود.
با استفاده از این سرویس، تمامی مشترکان ایرانسل که دارای کارت‌های عضو شبکه شتاب بوده و رمز دوم کارت خود را از طریق خودپردازهای بانکی دریافت کرده‌اند، می‌توانند با استفاده از گوشی تلفن همراه خود و بدون نیاز به نصب هرگونه نرم‌افزار و تنها با یک بار ثبت‌نام آنلاین حتی در اپراتورهای طرف قرارداد رومینگ با ایرانسل نیز نسبت به انجام امور بانکی خود اقدام کنند.
در حال حاضر انتقال وجه، خرید شارژ، پرداخت قبوض، اخذ موجودی حساب، خرید کارت اینترنت و اخذ صورتحساب تا ۵ تراکنش آخر از طریق تلفن همراه از جمله خدماتی است که مشترکان می‌توانند از طریق سرویس بانکداری همراه ایرانسل دریافت کنند.
طبق اعلام جیرینگ، همبانک همراه اول نیز ارائه خدمات بانکی بر بستر USSD با کد #۷۲۷* است و روی تمامی گوشی‌های تلفن همراه، بدون نیاز به نصب هرگونه نرم‌افزار و بدون پرداخت هزینه اضافی قابل استفاده است.
مشترکین همراه اول می‌توانند با استفاده از همبانک در هر زمان و مکان و در خارج از ایران بدون پرداخت هزینه رومینگ و هزینه بستر مخابراتی از خدمات انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید شارژ، دسترسی به اطلاعات حساب‌ها، مانده‌گیری، عملیات بین بانکی ساتنا و پایا، پرداخت اقساط تسهیلات و مدیریت چک و بسیاری خدمات بانکی دیگر بهره‌مند شوند.
درحالی که استفاده از سرویس بانکداری همراه ایرانسل با  استفاده از تمامی کارت‌های بانکی عضو شتاب قابل استفاده است، سرویس همبانک سینا فقط برای مشتریان همراه اولی بانک سینا قابل استفاده است.
خدمات بانکداری همراه ایرانسل روی بستر USSD توسط دو بانک سامان و پاسارگاد عرضه می‌شود اما امکان انتقال وجه بین کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب را فراهم کرده است.
ایرانسل با فراهم کردن بستر خدمات بانکداری همراه امکان سرویس‌دهی تمام بانک‌ها روی این بستر را مهیا کرده و مشترکان می‌توانند با اتصال یک تا ۵ کارت بانکی خود مستقل از بانک سرویس‌دهنده از این سرویس استفاده کنند و نیازی به سپرده‌گذاری مشابه سرویس جیرینگ ندارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.