July 12, 2012
15:27 پنجشنبه، 22ام تیرماه 1391
کد خبر: 43209

دستگیری هکر یک آی اس پی در گیلان

رئیس پلیس فتا استان گیلان به دنبال شناسایی و دستگیری هکر یکی از مراکز خدمات اینترنتی گفت: پیرو شکایت مدیر یکی از مراکز ارائه خدمات اینترنتی مبنی بر اینکه شبکه اینترنت پر سرعت حدود 80 نفر از کاربران شرکت توسط فرد یا افرادی مورد هک قرار گرفته به گونه‌ای که هیچکدام از مشتریان امکان دسترسی به اینترنت ندارند. لذا ﻤﺄمورین اقدامات خود را آغاز نمودند. طی بررسی‌های اولیه کلیه سیستم‌های موجود در شرکت مورد بازبینی که ضمن احصاء حفره‌های امنیتی موجود مشخص گردید صرفاً اینترنت یکی از مشتریان مورد هک واقع نگردیده، لذا در ادامه بررسی‌های فنی و تخصصی ﻤﺄمورین مدارکی دال بر متهم بودن مشتری مذبور بدست آورده و طی عملیاتی وی را دستگیر نمودند. متهم پس از رویت مستندات به جرم خود اعتراف نمود.
پلیس فتا به کاربرانی که از بستر ADSL استفاده می‌نمایند توصیه کرد: با تغییر شناسه کاربری و گذر واژه پیش فرض مودم و اختصاص رمز مناسب و استاندارد از هک و نفوذ افراد  فرصت طلب پیشگیری کرده و این نکته را همیشه مد نظر داشته باشند قبل از اتصال به اینترنت رایانه را به سه لحاظ اصلی یعنی آنتی‌ویروس‌ها ، آنتی‌بدافزارهای جاسوسی و فایروال تجهیز نمایند.
پلیس فتا هشدار داد: تخریب و اخلال در داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی دیگری و نیز فروش یا انتشار و یا دسترس قرار دادن گذر واژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیر مجاز به داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را فراهم می‌کند جرم تلقی شده و پلیس با عاملین آن برخوردی قانونی خواهد داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.