July 28, 2012
18:40 شنبه، 7ام مردادماه 1391
کد خبر: 43550

ممنوعیت استفاده از گیرنده‌های 3G در مسابقات المپیک 2012 لندن

از زمان ظهور رایانه لوحی iPad و افزایش محبوبیت ابزارهای آیفون و اندروید، مسابقات المپیک 2012 لندن نخستین دور از سری مسابقات جهانی المپیک محسوب می‌شود. اما مدیران برگزاری این دور از مسابقات لیستی منتشر کرده‌اند که در آن استفادهاز بسیاری دستگاه‌های الکترونیکی و دیجیتالی مننوع شده است.



به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌ البته باید توجه داشت که در این لیست نام دیگر اشیاء و ابزار از جمله چاقوها و اجسام برنده، اسلحه‌ها، گازهای اشک‌آور، مواد آتش‌زا و محترقه نیز به چشم می‌خورد. با این وجود ممنوعیت استفاده از بسیاری دستگاه‌های الکترونیکی و دیجیتالی نیز دراین لیست اعلام شده است.


در لیست تجهیزات ممنوعه المپیک نام دستگا‌ه‌های الکترونیکی از جمله سیستم ارتباطی Walkie-Talkies، سیستم‌های مسدود کننده خطوط تلفن، اسکنرهای رادیویی،‌ دستگاه‌های لیزری نشان دهنده نقاط دور و چراغ‌های نورافکن آورده شده است.


در این لیست به صورت واضح توضیح داده شده است که حمل دستگاه‌های گیرنده بی‌سیم با کاربری اتصال به دیگر دستگاه‌ها و همچنین هاب‌های 3G در کلیه مسابقات ورزشی و سالن‌ها غیرمجاز خواهد بود.


طبق این لیست گفته شده است که استفاده از مدل‌های مختلف گوشی هوشمند آیفون، رایانه لوحی iPad، گوشی‌های هوشمند اندرویدی و انواع رایانه‌های لوحی ممنوعیتی ندارد، اما بیشتر این دستگاه‌ها نباید به عنوان دستگاه‌ الکترونیکی مرکزی برایبرقراری ارتباط با دیگر دستگاه‌ها به کار گرفته شوند. این لیست هیچ اشاره‌ای به سری گوشی‌های هوشمند بلک‌بری و ویندوزی نکرده است.


علاوه بر این گفته شده است که هرگونه عکس‌برداری و تصویربرداری غیرتجاری ممنوعیتی ندارد. این در حالی است که در لیست ابزارهای ممنوعه نام بسیاری از دوربین‌های دیجیتالی و دستگاه‌های پخش تصاویر با طول بیش از 30میلیمتر و همچنین سه‌پایه‌ها و تک‌پایه‌های تصویربرداری آورده شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.