July 31, 2012
1:51 سه شنبه، 10ام مردادماه 1391
کد خبر: 43611

گزارش IDC از رشد یک درصدی صادرات جهانی تلفن‌های همراه در فصل دوم 2012

مرکز تحقیقاتی IDC با انتشار گزارشی جدید توضیح داد در فصل دوم سال 2012 میلادی صادرات تلفن‌های همراه تنها یک درصد در بازار جهانی افزایش یافت.



به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت تحقیقاتی اعلام کرد که در سه ماهه دوم امسال درمجموع 406 میلیون دستگاه تلفن‌همراه وارد بازار جهانی شد که این رقم از 8/401 میلیون دستگاه عرضه شده در مدت مشابه سال قبل اندکی بیشتر بود.
در این دوره زمانی عرضه گوشی‌های هوشمند رشد 1/42 درصدی را پیش‌روی خود دیدند که این رقم از فصل پایانی سال 2009 تاکنون کمترین میزان رشد گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی بوده است. تولیدکنندگان تلفن‌های همراه در سه ماهه دوم امسال درمجموع توانستند 9/153 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار جهانی عرضه کنند که این رقم از 3/108 میلیون دستگاه فصل دوم 2011 بیشتر بود. گفته شد نیمی از گوشی‌های هوشمندی که در این مدت وارد بازار جهانی شد را سامسونگ و اپل تولید کردند.
“کِوین رىستیو”(Kevin Restivo) مدیر تحلیلگران مرکز IDC در گزارش “بررسی فصل بازار جهانی تلفن‌همراه” توضیح داد: «سامسونگ و اپل موفق شده‌اند بیشترین سهم از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را از آن خود کنند که البته هر کدام از آن‌ها برای حضور در این بازار رهیافت‌های متفاوتی را پی می‌گیرند. سامسونگ برای حاکمیت بر این بازار از سیاست “تفنگ ساچمه‌ای” استفاده می‌کند که طی آن مدل‌های مختلف گوشی با امکانات متفاوت و قابلیت‌های مختلف وارد بازار می‌شوند. در مقابل، اپل تنها چند مدل باکیفیت را به بازار عرضه کرده است. اما هر دو شرکت طی ماه‌های گذشته توانسته‌اند از نظر جغرافیایی بر وسعت فعالیت‌های خود بیفزایند».
شرکت سامسونگ که هم‌اکنون بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود، 6/32 درصد این بازار را در اختیار گرفته و عرضه محصولاتی از جمله Galaxy Note و Galaxy S III به موفقیت‌های آن افزوده است. شرکت کره‌ای سامسونگ در این دوره زمانی سه ماهه موفق به عرضه 50 میلیون دستگاه گوشی هوشمند شد.
اپل که در رتبه دوم لیست بزرگترین تولیدکننده تلفن‌همراه جهان قرار دارد، 9/16 درصد این بازار را به خود اختصاص داده است. در فصل دوم امسال نوکیا با کاهش 9/38 درصدی عرضه گوشی‌های خود به بازار جهانی مواجه شد و در مجموعه تنها 2/10 میلیون دستگاه از گوشی‌های آن به دست کاربران رسید و توانست سومین تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان شود. شرکت HTC نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داد و شرکت چینی ZTE در رتبه پنجم ایستاد که مهم‌ترین عامل موفقیت آن، موفقیت در بازار چین اعلام شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.