۲۲۲گارتنر: میلیارد دلار تلفن‌همراه تا پایان سال ۲۰۱۲ فروخته می‌شود

مرکز تحقیقاتی گارتنر با انتشار گزارش جامع خود در مورد ارزش بازار جهانی محصولات الکترونیکی مصرفی در سال 2012 میلادی توضیح داد که مصرف‌کنندگان در دنیا تصمیم دارند تا پایان امسال بیش از 1/2 تریلیون دلار دستگاه‌ها و ابزارهای مربوط به اطلاعات دیجیتالی و سرگرمی از جمله تلفن‌همراه، تجهیزات رایانه‌ای، سیستم‌های رسانه‌ای دیجیتال و خدمات الکترونیکی بخرند. 


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به گفته گارتنر، میزان پرداخت هزینه از جانب مردم برای خرید محصولات الکترونیکی و دیجیتالی در سال 2012 میلادی نسبت به سال گذشته 114 میلیارد دلار افزایش یافته است که پیش‌بینی می‌شود در 5 سال آینده نیز شاهد این روند باشیم.
مرکز گارتنر بر این باور است که پرداخت هزینه در حوزه فناوری‌ها و خدمات مصرفی تا سال 2016 میلادی سالانه رشد 130 میلیارد دلاری را پیش‌روی خود ببیند و در آن زمان ارزش بازار یاد شده به 7/2 تریلیون دلار برسد.
"آماندا سابیا"(Amanda Sabia) از تحلیلگران گارتنر در این خصوص توضیح داد: «سرویس‌های موبایلی، تلفن‌های همراه و سرویس‌های سرگرمی سه بخش اصلی در بازار جهانی محصولات و خدمات الکترونیکی هستند که در سال‌های آتی نیز محبوبیت آ‌ن‌ها باقی خواهد ماند».
طبق گزارش موجود، میزان پرداخت هزینه از جانب کاربران در حوزه ابزارهای موبایلی و متن‌های الکترونیکی تا سال 2016 سه‌برابر خواهد شد. کاربران جهانی امسال 18 میلیارد دلار در حوزه ابزارهای مخابراتی پرداخت کردند که این رقم در سال 2016 به 61 میلیارد دلار می‌رسد. همچنین در بخش متن‌های الکترونیکی شامل کتاب‌های الکترونیکی، خبرهای آنلاین، نشریات الکترونیکی و سرویس‌های اطلاعاتی امسال 5 میلیارد دلار پول پرداخت شد که این رقم تا سال 2016 به 16 میلیارد دلار می‌رسد.
همچنین بر اساس آمار موجود گفته شد که امسال 222 میلیارد دلار گوشی در بازار جهانی فروخته شد تا بر این اساس تلفن‌های همراه 10 درصد ارزش بازار جهانی محصولات الکترونیکی را از آن خود کنند که پیش‌بینی شده است تا سال 2016 این رقم به 300 میلیارد دلار برسد.
خدمات سرگرمی شامل شبکه‌های کابلی، ماهواره‌ها، سیستم‌های IPTV و بازی‌های آنلاین امسال ارزش 210 میلیارد دلاری دارند که گفته می‌شود ارزش این بازار در سال 2016 میلادی 290 میلیارد دلار خواهد بود.

 


​​