August 4, 2012
11:16 شنبه، 14ام مردادماه 1391
کد خبر: 43677

آینده ارتباطات آنلاین در تسخیر وب موبایل

تحلیلگران می‌گویند وب موبایل در آینده ارتباطات آنلاین را تسخیر خواهد کرد.
به گزارش همشهری از dpa مرکز پژوهشی ABI پیش‌بینی کرده که در سال‌های آینده رفتار کاربران گوشی‌های هوشمند با اپلیکیشن‌ها تغییراتی اساسی را پشت‌ سر خواهد گذاشت. کاهش پیوسته اپلیکیشن‌ها، یکی از آنهاست.


اما چه چیزی جایگزین آن خواهد شد؟ این پژوهش نشان می‌دهد که استفاده از امکانات وب روی موبایل‌ها افزایشی چشمگیر خواهد داشت.


پس از ظهور و گسترش تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، در روزها و ماه‌های نخست؛ دانلود اپلیکیشن‌ها تجربه بهره‌گیری از موبایل را تحت تاثیر قرار داد و علت اصلی آن هم کندی کانکشن‌های 2G و 3G روی موبایل بود؛ با این سرعتی که این اتصالات اینترنتی دارند، استفاده از امکانات وب موبایل چندان دل‌چسب و لذت‌بخش نیست. پردازش کند داده‌ها، کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد. تحلیلگران می‌گویند افزایش سرعت اینترنت موبایل، عامل اصلی دگرگونی رفتاری کاربران خواهد شد.


شبکه‌های اینترنتی در مسیر تکامل خود افزایش پیوسته سرعت را به ارمغان آورده‌اند و با توسعه زیرساخت‌ها این سیر صعودی ادامه خواهد یافت. مرورگرهای موبایل هم حالا توسعه‌یافته‌تر از همیشه‌اند و HTML5 امکاناتی به همراه آورده که به ایجاد تحولات اساسی در تجربه موبایل کمک شایانی خواهد کرد. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا آینده گوشی‌های هوشمند دیگر به اندازه امروز بر پایه اپلیکیشن نباشد.


گذشته از این، سیستم ذخیره‌سازی ابری (پردازش ابری) (Cloud Computing) شرایطی فراهم می‌کند که دیگر کاربران برای استفاده از یک اپلیکیشن‌، لزوما نیازی به دانلود آن ندارند و می‌توانند به سادگی از نسخه تحت وب آن بهره ببرند. «وب‌اپ» (Web app) آینده دنیای اپلیکیشن‌ها است.


وداع با اپلیکیشن‌های خبری و رسانه‌ای


آپو مارکانن، از تحلیلگران برجسته‌ی دنیای موبایل، به تصمیم روزنامه فایننشال تایمز در توقف توسعه اپلیکیشن iOS و چرخش به سمت HTML5 اشاره می‌کند و می‌گوید این نمونه‌ای از تصمیماتی است که در آینده در برابر بسیاری از رسانه‌ها و ناشرها قرار دارد.بخش عمده‌ای از فعالیت‌های کاربران گوشی‌های هوشمند در جهان صرف دریافت و مطالعه خبر و گزارش از اپلیکیشن‌های گوناگون رسانه‌ای می‌شود. اما این اپلیکیشن‌ها کار خاصی جز انتقال محتوا انجام نمی‌دهند و تعامل خلاقانه‌ای با کاربران ندارند.


گذشته از این، بسیاری از رسانه‌ها با مشکلات مالی دست به گریبان‌اند، و چرخش به سمت یک محیط پویای یکپارچه به آنها این امکان را می‌دهد که سود بیشتری از راه تبلیغات کسب کنند؛ چون کاربران به سمت یک محصول مشخص با یک آدرس اینترنتی مشخص سرازیر می‌شوند که مدیریت آن آسان‌تر خواهد بود.


با این همه، تحلیلگران می‌گویند در زمینه بازی‌های کامپیوتری، همچنان اپلیکیشن‌ها پیش‌تاز خواهند بود و بازی‌های تحت وب بعید است که بتوانند اپلیکیشن‌ها را به حاشیه برانند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.