سیستم‌عامل و نرم‌افزار

August 25, 2012
10:04 شنبه، 4ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44092

عرضه رایگان ویندوز ۸ برای استفاده در کسب و کارهای تجاری

همکاران سیستم- شرکت مایکروسافت از عرضه نسخه آزمایشی و رایگان ویندوز ۸ برای استفاده در کسب و کارهای تجاری خبر داده است. هدف مایکروسافت از عرضه رایگان این نسخه آزمایشی ترغیب کسب و کارهای تجاری به استفاده از سیستم عامل جدید این شرکت است.
به گزارش وب سایت eweek، شرکت مایکروسافت نسخه آزمایشی ویندوز ۸ را برای استفاده در کسب و کارهای تجاری عرضه کرده است. این نسخه برای استفاده آزمایشی ۹۰ روزه عرضه شده است. شرکت مایکروسافت می‌کوشد به مشتریان بزرگ و مهم خود ثابت کند ویندوز ۸ دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی است و خرید آن برای کسب و کارهای تجاری هم از نظر هزینه و هم از نظر زمانی مقرون به صرفه است.
میشل آیریسفلد، سردبیر نشریه تک نت فلش (TechNet Flash) مایکروسافت در وبلاگ خود نوشته است این نسخه که ویندوز ۸ اینترپرایز نامیده شده، بر مبنای ویندوز ۸ پرو طراحی شده و بیشتر کاربری‌های تجاری و کسب و کار‌ها را هدف گرفته است. یکی از ویژگی‌های ویندوز ۸ اینترپرایز این است که قابلیت استفاده از نرم افزارهای کسب و کار بر روی رایانه‌های تحت این سیستم عامل را به کاربران می‌دهد. کسب و کارهای کاربر می‌توانند نرم افزارهای تخصصی مورد نیاز خود را بر روی رایانه‌های تحت ویندوز خود نصب نمایند. توسعه دهندگان نرم افزاری نیز می‌توانند برنامه‌ها و نرم افزارهای کاربردی مورد نظر خود را با استفاده از زبان‌های C#، C++، جاوا اسکریپت و مایکروسافت ویژوئال بیسیک طراحی کنند.
یکی دیگر از ویژگی‌های ویندوز ۸ اینترپرایز این است که طیف وسیعی از چاپگر‌ها را پشتیبانی می‌کند و کاربران برای استفاده از یک چاپگر نیازی به نصب نرم افزار مخصوص آن از روی سی دی ندارند. مایکروسافت از قابلیت‌های جدید مرورگر اینترنت اکسپلورر برای کسب و کارهای مشتری خود نیز تمجید فراوانی کرده است. ظاهراً نسخه ۱۰ این مرورگر که بر روی ویندوز ۸ عرضه خواهد شد، دارای یک قابلیت امنیتی با نام اسمارت اسکرین است که می‌تواند مانع از ورود بدافزارهایی شود که از طریق مرورگرهای اینترنتی انتشار می‌یابند. مایکروسافت همچنین قصد دارد کسب و کارهای کاربر ویندوز ۸ را به خدمات اسکای درایو خود متصل کند تا از فناوری پردازش ابری برای ذخیره و به اشتراک گذاری فایل‌های خود استفاده کنند.
گرچه این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها ممکن است برای کسب و کارهای تجاری جالب و مفید باشد، اما ظاهراً مایکروسافت برای متقاعد کردن آن‌ها به استفاده از سیستم عامل جدید خود با موانع زیادی روبرو است. مطالعه موسسه آی دی سی نشان داده است که در پایان سال ۲۰۱۱ حدود ۴۲ درصد از رایانه‌های مورد استفاده در کسب و کارهای مختلف تحت ویندوز ایکس پی هستند و ارتقای سیستم عامل این رایانه‌ها به ویندوز ۷ هم روند راکد و بی‌حرکتی به خود گرفته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.