August 29, 2012
19:06 چهارشنبه، 8ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44178

نوکیا بازنده‌ مسابقات جهانی پرتاب تلفن‌ همراه

سیزدهمین دوره‌ مسابقات جهانی “پرتاب تلفن‌های همراه” در فنلاند برگزار و دختری ۱۸ ساله برنده‌ این مسابقه شد. امسال بیشتر شرکت‌کنندگان ناراضی از کیفیت گوشی‌های خود، تلفن با مارک “نوکیا” را پرتاب کردند.



به گزارش عصر خبر، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از دست تلفن همراه خود که هنگ می‌کند، پیغام خطا می‌دهد یا هر ساعت باطری تمام می‌کند کلافه شوید و یک لحظه دلتان بخواهد گوشی تلفن همراه خود را به سمت نزدیک‌ترین در یا دیوار پرتاب کنید.
 
دفعه‌ بعد که این حس به سراغتان آمد و از تلفن همراه خود کلافه شدید، اگر می‌توانید تا ماه اوت صبر کنید و در مسابقه‌ جهانی “پرتاب تلفن‌های همراه” شرکت کنید، گوشی تلفن خود را پرتاب کنید و صدای اعتراض‌تان از گوشی ناکارآمد کمپانی‌ها را به رسانه‌ها و دیگران هم برسانید.
 
این مسابقه‌ جهانی که ماه اوت هرسال در فنلاند برگزار می‌شود، به دنبال آن است که “بدترین” مارک گوشی تلفن همراه که شکایت و اعتراض کاربران را بلند کرده است، پیدا کند.
 
هرسال بسیاری از علاقه‌مندان به فن‌آوری، جوانان و کاربران گوشی‌های تلفن‌های همراه هوشمند یا غیرهوشمند، با گوشی دردسرساز در این مراسم سالانه شرکت می‌کنند، گوشی‌ها را پرتاب می‌کنند و اعتراض و شکایت خود از ایرادات گوشی را با باقی شرکت‌کنندگان و خبرنگاران مطرح می‌کنند.
 
برنده کسی است که گوشی موبایل دردسرساز قدیمی یا فعلی خود را به دورترین فاصله بتواند پرتاب کند. امسال برنده، دختر ۱۸ ساله‌ای بود که گوشی نوکیا “۳۳۲” خود را توانست تا فاصله‌ ۱۰۱ متری پرتاب کند.
 
اما این مسابقه فقط برنده ندارد، بازنده‌یبزرگ این مسابقه ‌مارک گوشی همراهی است که بیش‌تر از سایر گوشی‌ها پرتاب شده و صدای اعتراض و انتقاد کاربران را بلند کرده است.
 
این مسابقه که برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۰ در فنلاند آغاز شد، هرسال در شهر کوچکی در کنار یکی از دفاتر اصلی “نوکیا” که از بزرگ‌ترین مارک‌های گوشی‌های تلفن همراه در جهان است برگزار می‌شود.
 
“نوکیا” چندباری هم به عنوان مارک بازنده در این مسابقات انتخاب شده است. امسال هم دوباره قرعه به نام “نوکیا” افتاد و شرکت‌کنندگان بیش از هر گوشی‌ای، گوشی‌ها قدیمی یا جدید نوکیا را پرتاب کردند.
 
نوکیا در دو سال اخیر با بحران مالی جدی مواجه شده و هزاران نفر از کارمندان خود در کشورهای مختلف را از کار برکنار کرده است. در سال ۲۰۱۱ میلادی فروش این کمپانی، ۲۷ درصد سقوط کرد. نوکیا ضمنا در بازار طراحی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، از “اپل” و “سامسونگ” عقب افتاده است.
 
رکورددار پرتاب گوشی موبایل در این ۱۳ سال که از آغاز مسابقات “پرتاب گوشی‌های تلفن همراه” در فنلاند می‌گذرد، کریس هاف انگلیسی است که سال گذشته گوشی موبایل “نوکیا” خود را تا فاصله‌ ۳۳۶ متری پرتاب کرد.
 
گفتنی است، مسابقاتپرتاب گوشی همراه از سال 2000 اغاز شده و تا کنون توانسته مخاطبان و علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.