September 1, 2012
16:56 شنبه، 11ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44210

سیمکارت اعتباری خود را حفظ کنید

دغدغه غیرفعال شدن خطوط اعتباری تلفن همراه پس از خاموش بودن خط برای مدت بیش از سه ماه از بین رفته و مشترکان دیگر نگران نیستند که پس از مدتی خاموش بودن تلفن، خط آن‌ها از دسترس خارج شود.


به گزارش ایسنا از آنجا که بیش‌تر مشترکان ایرانسل دارای سیم‌کارت‌های اعتباری‌اند و از امکان غیر فعال شدن سیم‌کارتشان پس از خاموش بودن خط تلفن‌شان برای مدت طولانی نگران بودند، اکنون این امکان فراهم شده تا با بهره‌گیری از این سرویس جدید، اگر مشترکان به هر دلیل از خط ایرانسل خود برای مدتی استفاده نکنند، شماره آن‌ها همچنان در مالکیت‌شان باقی بماند.


با توجه به اینکه طبق ضوابط شرکت ایرانسل، کلیه سیم‌کارت‌های اعتباری که به مدت ۳ ماه متوالی مورد استفاده قرار نگیرند به حال تعلیق دائم درآمده و به مالکیت این شرکت بازگردانده می‌شود (تعلیق مذکور شامل شماره سیم‌کارت است)، ایرانسل به مشترکانش امکان داده است که در صورت نیاز، با استفاده از سرویس جدید حفظ شماره، این مشکل را برطرف کنند.


بدین ترتیب، در صورتی که به هر دلیل قرار است برای مدتی بیش از ۳ ماه، از خط ایرانسل استفاده نشود و مشترک تمایل دارد شماره مورد نظرش همچنان در مالکیتش باقی بماند، می‌تواند کد دستوری #1*160* را از خط خود شماره گیری کند.


پس از شماره‌گیری این کد دستوری، مبلغی معادل ۱۲۰.۰۰۰ریال به عنوان هزینه اشتراک از اعتبار مشترک کسر می‌شود(برای فعال شدن این سرویس سیم‌کارت مشترک باید معادل این میزان شارژ داشته باشد) و بدین ترتیب این شماره به مدت یک سال برای او حفظ خواهد شد. همچنین می‌تواند در هر زمان برای اطلاع از باقیمانده دوره استفاده از این سرویس، کد دستوری #2*160* را شماره‌گیری کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.