September 1, 2012
18:10 شنبه، 11ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44217

کنگره موبایل ایران اسفند ماه برگزار می شود

کنگره موبایل ایران به عنوان بزرگترین رویداد کشور در حوزه تلفن همراه و فناوری های مرتبط به منظور معرفی آخرین دستاوردهای علمی و فناوری این حوزه در کشور از تاریخ 29 بهمن الی 2 اسفند ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران و توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

این کنگره شامل بخشهای اصلی همایش های علمی تخصصی، مسابقات و جشنواره نوآوریهای همراه ایران و نمایشگاه تخصصی می باشد.


به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به نقل از دبیر اجرایی این کنگره مرکز مطالعات دانشگاه صنعتی شریف با ثبت این کنگره در ایران قصد دارد مهمترین، معروف ترین و قدرتمند ترین رویداد موبایل کشور باشد. سالی یکبار افراد خلاق، تجارتهای خلاق و نرم افزارهای بومی پیشرفت خود را با سطح این کنگره ارزیابی می کنند. از طرفی نیازهای سال آتی شغلی برای فعالان این حوزه مشخص خواهد شد.


این کنگره نقش تطبیقی بین توانمندی های تولید محتوا، نرم افزار و خدمات با نیازهای جامعه، ارگانها و بخش خصوصی خواهد داشت. با حضور نیروی انسانی توانمند در عرصه نرم افزار در کشور، حوزه موبایل و نرم افزار های آن در کشور فرصت بسیار مناسبی است تا به تولید محتوا منجر شود. با دست یافتن به این اهداف، ایران می تواند قطب نرم افزاری در منطقه خاورمیانه محسوب شود و از سطح ملی به بین المللی ارتقا یابد.


غول چراغ جادوی چه کسی توانا تر است ؟


اگر در گذشته تنها علی بابا غول چراغ جادو داشت، این روزها همه مردم یکی از آن در جیبشان دارند. تلفنهای همراه ما هم تقریباً هر کاری نا ممکنی که در گذشته غول چراغ جادوی علی بابا برایش انجام می داد، برایمان انجام می دهند. اما سؤال اینجاست که غول چه کسی تواناتر است ؟


کنگره موبایل ایران با هدف جذب ایده های نو در حوزه تلفن های همراه و کاربردهای آن، اقدام به برگزاری جشنواره نوآوریهای تلفن همراه نموده است. فرض کنید که شما تلفن همراهی در اختیار دارید که از این امکانات برخوردار است :    


مکالمه تلفنی    
اتصال به شبکه اینترنت    
ارسال و دریافت پیامک، ایمیل، تصاویر و . . .    
اطلاع از محل گوشی با استفاده از  (GPS)    
دوربین عکاسی، فیلم‌برداری و میکروفون    
پخش صدا و تصویر    
حافظه برای ذخیره اطلاعات


چه قابلیت یا خدمتی را می‌توانید تصور کنید که با استفاده از همه یا برخی از امکانات مطرح شده، بتواند مشکلی را در زندگی شخصی و یا کاری شما حل کند و یا انجام کاری را آسان‌تر سازد؟ ایده‌های می‌تواند در 5 دسته قرارگیرد : ایده‌های مرتبط با کارکرد گوشی، ایده‌های اشتراکی، ایده‌های درخواستی، ایده‌های تعاملی، ایده‌های خدمات کسب و کار.
کنگره موبایل ایران در تاریخ 29 بهمن الی 2 اسفندماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد. به نقل از دبیر اجرایی، این کنگره مهمترین، معروف ترین و قدرتمند ترین رویداد موبایل کشور میباشد که سالی یکبار افراد خلاق، تجارتهای خلاق و نرم افزارهای بومی پیشرفت خود را با سطح این کنگره ارزیابی می کنند. از طرفی نیازهای سال آتی شغلی برای فعالان این حوزه مشخص خواهد شد.


این کنگره نقش تطبیقی بین توانمندی های تولید محتوا، نرم افزار و خدمات با نیازهای جامعه، ارگانها و بخش خصوصی خواهد داشت. با حضور نیروی انسانی توانمند در عرصه نرم افزار در کشور، حوزه موبایل و نرم افزار های آن در کشور فرصت بسیار مناسبی است تا به تولید محتوا منجر شود. با دست یافتن به این اهداف، ایران می تواند قطب نرم افزاری در منطقه خاورمیانه محسوب شود و از سطح ملی به بین المللی ارتقا یابد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.