September 3, 2012
11:21 دوشنبه، 13ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44241

معرفی محصولات جنجالی سامسونگ در نمایشگاه IFA 2012 آلمان

هفته گذشته سامسونگ در دادگاهی جنجالی و خبرساز از رقیب بزرگش اپل شکست خورد. در این دادگاه قضات به این نتیجه رسیدند که سامسونگ از طرح گوشی موبایل پرطرفدار iPhone تقلید کرده و در نهایت باید غرامت یک میلیارد دلاری به اپل بپردازد. این اتفاق از طرفی باعث سقوط چشمگیر قیمت سهام این شرکت کره‌ای و حتی ارزش بازار آن شد.



دنیای اقتصاد نوشت: با این همه گویا سامسونگ همچنان تلاش دارد با معرفی و عرضه محصولات جدید سازگار با سیستم عامل‌های ویندوز 8 و آندروید بازار خودش را حفظ کرده و حتی از این طریق با اپل مبارزه کند.
نمایشگاه IFA 2012 شهر برلین در آلمان شاید بهانه خوبی بود تا سامسونگ یکبار دیگر خود را نشان دهد. این نمایشگاه از روز سی و یکم ماه آگوست (جمعه گذشته) آغاز شده و تا روز پنجم ماه سپتامبر ادامه پیدا خواهد کرد. این نمایشگاه که به صورت سالانه در شهر برلین برگزار می‌شود، یک رویداد قدیمی در صنعت محصولات دیجیتال و لوازم مصرفی الکترونیک به حساب می‌آید که هر سال بازدیدکنندگان زیادی را از سرتاسر دنیا به این شهر می‌کشاند و فرصت خوبی برای معرفی محصولات و خدمات جدید شرکت‌های بزرگ می‌تواند باشد. درست به همین دلیل هم شرکت سامسونگ مانند دیگر شرکت‌کنندگان این نمایشگاه، با برگزاری کنفرانس Mobile Unpacked 2012 در حاشیه این نمایشگاه در همان روز اول از جدیدترین محصولاتش رونمایی کرد.
در این کنفرانس محصولات جدید و جالبی معرفی شدند که می‌توانند انقلابی در بازار محصولات دیجیتال شخصی ایجاد کنند.

گلگسی نوت 2



گوشی گلگسی نوت 2 این شرکت یکی از جنجالی‌ترین محصولات این شرکت بود که با ظاهری شبیه به گلکسی اس ۳ رونمایی شد. این دستگاه مجهز به نمایشگر 5/5 اینچی و نسخه 1/4 یا آبنبات پاستیلی آندروید است و از امکاناتی مانند پردازنده ۴ هسته‌ای 6/1 گیگاهرتزی و دوربین ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. نمایشگر این دستگاه تصاویر را با وضوح HD نمایش می‌دهد. این محصول که در نسخه‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی طراحی و تولید شده، مبتنی بر رم 2 گیگابایتی است. بدنه این دستگاه در رنگ‌های سفید و خاکستری طراحی و تولید شده است. علاوه بر قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری اضافه شده به گلگسی نوت 2، این دستگاه مجهز به قلم دیجیتالS Pen هم بوده و بدون اینکه قلم به صفحه نمایش برخورد کند، از فاصله ۱۰ میلیمتری حرکت آن را تشخیص داده و دستورات را دریافت می‌کند. شرکت Vodafone اعلام کرده است که قیمت گلکسی نوت ۲ با حافظه 16 گیگابایتی در آلمان برابر 640 یورو خواهد بود و به این ترتیب انتظار می‌روداین محصول با قیمتی در حدود 700 دلار وارد بازار کشورهای دیگر شود.

دوربین گلکسی آندرویدی



دوربین Galaxy Camera یکی دیگر از محصولات جدید و جالب این شرکت است که در این کنفرانس رونمایی شد. این دوربین مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید 1/4 یا آبنبات پاستیلی است و امکان اتصال به شبکه بی‌سیم و نصب نرم‌افزارهای مختلف آندروید را دارد. این محصول آنقدر جالب است که حتی «اندی روبین» مدیر ارشد بخش موبایل و رسانه دیجیتال گوگل هم به خاطر تولید آن به سامسونگ تبریک گفته است. حالا در میان تبلت‌های و موبایل‌های آندرویدی، یک دوربین عکاسی دیجیتال آندرویدی هم می‌تواند نظر کاربران را به خودش جلب کند. این دوربین مجهز به لنز با امکان زوم اپتیکال تا 21 برابر بوده و از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی BSI CMOS بهره می‌برد. این دوربین دارای تکنولوژی Smart Pro است که شامل مدل‌های از پیش تعریف شده‌ای است که گرفتن عکس‌های حرفه‌ای را برای کاربران تازه کار ساده می‌کند.
هر چند شرکت Nikon قبل از این دوربین آندرویدیCoolpix S800c را معرفی کرده بود، اما دوربین هوشمند سامسونگ طراحی نسبتا متفاوتی دارد. پشت دوربین گلکسی یک نمایشگر بزرگ 8/4 اینچی از نوع Super Clear LCD با وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل قرار دارد. طراحی این نمایشگر به گونه‌ای است که وقتی این دوربین را در دست می‌گیرید بیشتر تصور می‌کنید که یک موبایل هوشمند بزرگ مانند گلکسی نوت را در دست دارید تا یک دوربین عکاسی. این نمایشگر بزرگ امکان عکاسی، بزرگنمایی روی تصویر، ویرایش تصاویر، بزرگنمایی یا فوکوس روی قسمتی از صحنه را آسان می‌کند. این دوربین قابلیت پشتیبانی از میکرو سیم کارت برای استفاده از 3G و 4G را داشته و دارای GPS داخلی هم هست. این محصول 305 گرمی همچنین امکان فیلمبرداری HD را هم دارد. سامسونگ اما هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این دوربین را اعلام نکرده است.

لپ‌تاپی با دو نمایشگر



لپ تاپ‌هایی با دو نمایشگر یکی از پر‌طرفدارترین محصولات آزمایشی سامسونگ در این کنفرانس بودند که احتمالا در آینده روانه بازار خواهند شد. این نمونه‌ها که در واقع بیشتر برای آزمایش هستند که کدام طراحی برای ارائه بهترین تجربه ویندوز 8 مناسب‌تر است، شامل لپ‌تاپ‌های هیبریدی، کشویی و صفحه چرخشی بودند. البته هنوز هیچ‌کدام از این مدل‌ها برنامه تولید انبوه ندارند و به صورت آزمایشی نمایش داده شدند. تعدادی از این نمونه‌های آزمایشی در دسترس بازدیدکنندگان قرار داشتند و مردم می‌توانستند با آنها کار
کنند.
در میان این نمونه‌ها مدلی وجود داشت که به شکل یک لپ تاپ ۱۳ اینچی سری ۹ سامسونگ است و از دو صفحه نمایش با وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل بهره می‌برد که پشت به هم قرار گرفته‌اند. چیزی که در مورد این لپ‌تاپ جالب است، وضوح تصویر بسیار بالا و تراکم پیکسلی شبیه به مک بوک رتینا (220 پیکسل در اینچ) است و همچنین بدنه نازک این لپ تاپ هیبریدی است.

تلویزیونی با امکان نمایش دو ویدئو متفاوت


نمایش دو تصویر روی یک نمایشگر تکنولوژی جدید نیست و قبلا شرکت Sharp هم از این تکنولوژی در محصولات خود استفاده کرده‌ است. حتی نمایشگرهای به کار رفته در بعضی از خودروهای امروزی تصاویر متفاوتی را برای راننده و دیگر سرنشینان نمایش می‌دهند. حالا اما سامسونگ این تکنولوژی را روی تلویزیون ۵۵ اینچ OLED خودش به نمایش گذاشته است. با استفاده از این تکنولوژی افراد مختلف می‌توانند در یک نمایشگر تصاویر مورد نظرشان را مشاهده کنند.
به عنوان مثال کاربران می‌توانند فیلم مورد علاقه خودشان را در تلویزیون مشاهده کرده و همزمان کاربر دیگری هم می‌تواند برنامه تلویزیونی مورد نظرش را تماشا کند. برای نمایش تصاویر مختلف در این تلویزیون، از یک عینک شبیه عینک‌های سه بعدی استفاده شده است. روی این عینک یک دکمه تعبیه شده که با فشار دادن آن بین تصاویر مختلف تغییر حالت داده می‌شود. حال اگر دو نفر دو عینک متفاوت را روی چشم خود قرار دهند، می‌توانند بین تصاویر منابع ورودی مختلف تغییر حالت دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.