September 9, 2012
9:28 یکشنبه، 19ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44377

نحوه استفاده از خدمات رومینگ همراه اول و ایرانسل

در حال حاضر هر دو اپراتور تلفن همراه کشور قادر به برقراری رومینگ بین‌الملل هستند و تعرفه‌های مختلفی برای مشترکان اعتباری و دائمی‌شان در نظر گرفته‌اند.


به گزارش ایسنا شرکت ارتباطات سیار در توضیح رومینگ بین‌الملل خود اعلام کرده است: مشترکینی که از سرویس رومینگ بین‌الملل استفاده می‌کنند، هزینه مکالمات آنها، بر اساس تعرفه‌های کشور میزبان محاسبه می‌شود و چنانچه مشترک ایرانی، در کشوری به غیر از ایران، به برقراری تماس مبادرت ورزد، این نوع تماس، با تماس داخلی متفاوت بوده و با نرخ تماس بین‌الملل به مقصد ایران محاسبه خواهد شد.


همچنین کسانی که به شهرهای مرزی ایران مسافرت می‌کنند، توجه داشته باشند که در صفحه LCD تلفن همراه‌شان IR-TCI و یا IR-MCI موجود باشد و اگر به غیر از این دو مورد به موارد دیگری برخورد کنند، حاکی از آن است که در حوزه سرویس اپراتور کشور همسایه قرار گرفته‌اند و کلیه مکالمات به صورت مکالمات بین‌الملل محاسبه خواهد شد لذا به منظور جلوگیری از استفاده از رومینگ بین‌الملل و تحمیل هزینه اضافی، به روش‌های در نظر گرفته شده اقدام کنید:


وضعیت منوی Network گوشی تلفن همراه خود را در حالت Manual قرار داده و IR-MCI یا IR-TCI را انتخاب کنید. با فعال سازی PINCODE و SECURITY CODE (قفل ایمنی ) گوشی از سوء استفاده از تلفن در موارد مفقودی و یا سرقت تلفن همراه جلوگیری بعمل آورید.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران لازم است بدانید نرخ‌های اعلام شده متغیر بوده و توسط اپراتورهای طرف قرار داد تعیین می‌شوند و بدیهی است با افزایش نرخ از طرف اپراتورهای مربوطه ،تغییرات اعمال و در صورتحساب منظور می‌شود.


همچنین لازم است بدانید کلیه نرخ‌ها در جداول اعلام رومینگ هر کشور و شهر به ریال است. نرخ تبدیل ارزهای اعلام شده به ریال متغیر است و با نوسان این نرخ مبلغ شارژ نیز تغییر خواهد کرد. هزینه مکالمات رند به دقیقه است، به عبارتی دیگر برای تماس های کمتر از 60 ثانیه هزینه کامل یک دقیقه محاسبه می‌شود. نرخ تعرفه زیرساخت که به تعرفه تماس دریافتی اضافه می‌شود، برای هر کشور متفاوت بوده و برای دریافت آن.


اما به نرخ وصولی مکالمات با اپراتور ثریا امارات متحده عربی مبلغ 29850 ریال به ازای هر دقیقه اضافه میشود. مشترکین در صورت تماس با سایر کشورها، بایستی هزینه ای که اپراتور میزبان تعیین می نماید را پرداخت کنند.


مشترکین دائمی همراه اول پیش از سفر خود باید با مراجعه به سایت www.mci.ir قسمت رومینگ اپراتور کشور مقصد را انتخاب کنند و از هزینه مکالمه و پیامک خط تلفن خود مطلع شوند. همچنین مشترکین اعتباری این شرکت می‌توانند با راه اندازی سرویس CAMEL Roaming از سیم‌کارت خود در دیگر کشور های طرف قرارداد استفاده کنند.


لیست کشور های طرف قرار داد برای تماس با خطوط اعتباری همراه اول شامل افغانستان،پاکستان،ارمنستان،قطر، اتریش اسلونی،آذربایجان،سوریه،‌بحرین ، تاجیکستان، بلژیک،ترکیه،گامبیا، امارات،‌عراق،‌ازبکستـان، اندونزی،‌هلند،‌عربستان و کویت است.


به گزارش ایسنا، اپراتور دوم تلفن همراه نیز اعلام کرده است: جهت استفاده از سرویس رومینگ باید صورتحسابهای قبلی خود را به طور کامل پرداخت کرده باشید.


برای استفاده از سرویس رومینگ سیم کارت دائمی خود، با خدمات مشترکین ایرانسل با شماره ٧٠٠ از خط ایرانسل یا ٠٩٣٧٧٠٠٠٠٠٠ از سایر خطوط تماس بگیرید و کلیه اطلاعات لازم را دریافت کنید.


مبلغ ٢ میلیون ریال سپرده رومینگ را پرداخت کنید. این مبلغ قابل بازگشت است. شما باید این مبلغ را با درج کد شناسه پرداخت خود به شماره حساب ٩۶/۴۴۴۴۴٠ بانک ملت به نام شرکت ایرانسل واریز نمایید. جهت دریافت کد شناسه پرداخت #1*1*130* را از خط خود شماره گیری کنید. مجدداً با خدمات مشترکین ایرانسل با شماره ٧٠٠ از خط ایرانسل یا ٠٩٣٧٧٠٠٠٠٠٠ از سایر خطوط تماس بگیرید و از فعال شدن نهایی سرویس رومینگ اطمینان حاصل کنید.


به مشترکان توصیه شده برای پیشگیری از ایجاد هرگونه مشکل احتمالی، لطفاً پیش از آغاز سفر: مطمئن شوید که ام تی ان ایرانسل با کشور مقصد دارای توافقنامه رومینگ است. با خدمات مشترکین ایرانسل تماس بگیرید و سرویس رومینگ را برای سیم کارت خود فعال کنید. (برای تماس با خدمات مشترکین، با شماره ٧٠٠ از تلفن همراه ایرانسل و یا ٠٩٣٧٧٠٠٠٠٠٠ از سایر خطوط تماس بگیرید.)


هنگامیکه از ایران خارج شده و به محدوده رومینگ بین المللی وارد می شوید سیم کارت شما باید به طور خودکار به وضعیت رومینگ تبدیل شود. برای تماس با یک شماره در کشوری که در آن هستید یا تماس با یک شماره در خارج از کشوری که به آن مسافرت کرده‌اید، همانند برقراری یک تماس بین المللی عمل کنید.


yes/ok + شماره مورد نظر + کد شهر (بدون صفر) + کد کشور + کد خروجی؛ به طور مثال، هنگامیکه می خواهید از خارج ایران با شماره ١٢٣۴۵۶٧٨ در تهران تماس بگیرید، اینگونه شماره گیری کنید: 982112345678 +


برای تماس با یک شماره تلفن همراه ام تی ان ایرانسل در آن کشور، مانند برقراری تماس بین المللی در ایران (همانطور که در بالا ذکر شده) عمل کنید. یعنی شماره تلفن همراه را به عنوان شماره مورد نظر وارد کنید و فراموش نکنید که “صفر” را از ابتدای شماره تلفن حذف کنید. مثلاً برای تماس با ٠٩٣۵١۵۵٠۴٠٠، شماره ٠٠٩٨٩٣۵١۵۵٠۴٠٠ را وارد کنید.


هنگامیکه خارج از ایران هستید، درصورتیکه تمام تماسهایتان را به پیام گیر صوتی منتقل نکرده باشید، هر شخصی در ایران می تواند با شماره گیری تلفن همراهتان با شما تماس بگیرد.


اگر شخصی از خارج از ایران بخواهد با شما در این شرایط تماس بگیرد، باید همانطور شماره گیری نماید که گویی شما در ایران هستید. (مانند مثال زیر) ٠٩٣۵١۵۵٠۴٠٠ (اگر تماس گیرنده در ایران باشد)، ٠٠٩٨٩٣۵١۵۵٠۴٠٠ (اگر تماس گیرنده خارج از ایران باشد)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، هنگامیکه در خارج از کشور هستید و از سرویس رومینگ استفاده می کنید، می توانید از خدمات ارسال و دریافت پیام کوتاه (SMS) نیز استفاده کنید.


در پایان سفر، در صورت بازگشت به کشور،‌ سیم کارت شما باید بطور خودکار به وضعیت “پایان رومینگ” بازگردد و یا با پیگیری پیغامهای گوشی، سیم کارت شما به حالت عادی تغییر حالت می‌دهد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.