September 9, 2012
9:29 یکشنبه، 19ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44378

عدم استقبال تحلیلگران از تلفن هوشمند جدید نوکیا

شرکت فنلاندی نوکیا فروش تلفنهای هوشمند جدید خود را که می تواند آخرین شانس این شرکت برای وارد شدن به پرسودترین بخش بازار تلفنهای همراه باشد را در نوامبر و با سیستم عامل ویندوز ارائه می کند.
به گزارش مهر، تلفن هوشمند لومیا 920 نوکیا با سیستم عامل ویندوز 8 در تلاش برای رقابت با آی فن اپل و تلفنهای هوشمندی چون گلکسی سامسونگ که از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده می کنند در نوامبر امسال وارد بازار می شود.


این تلفن جدید که دارای لبه های گرد، پوشش رنگی است شبیه مدلهای پیشین خود بوده و هفته گذشته رونمایی شد اما چندان مورد استقبال تحلیلگران قرار نگرفت چرا که آنها اعتقاد داشتند این تلفن هوشمند فاقد هرگونه عاملی است که بتواند کاربر را به سمت خود جلب کرده و یا دست کم با در رقابت با سایر رقیبان این عرصه قرار گیرد.



نوکیا نیز درباره زمان دقیق عرضه و جزئیات قیمت این تلفن هوشمند و مدل کوچکتر آن که لومیا 820 است اظهار نظر نکرده است.


نوکیا که زمانی بزرگترین تولید کننده تلفنهای همراه بود در بازار تلفنهای هوشمند که به سرعت هم درحال رشد بوده از رقبا عقب ماند و طی 18 ماه گذشته در بازار 3 میلیارد یورو ضرر داشته است.


لومیا 920 با ورود خود به بازار در ماه نوامبر به زمان خریدهای پایان سال و فصل تعطیلات می رسد که می تواند موقعیت مناسبی باشد اما از سوی دیگر این تاریخ یک ماه پس از ورود آی فن جدید اپل خواهد بود، از سوی دیگر با احتمال ورود نخستین مدل تلفنهای سامسونگ با ویندوز8، مدلهای جدید شرکت HTC و موتورولا گوگل نیز مواجه خواهد شد.


گفته می شود که درمیان برخی از ویژگهای این تلفن هوشمند می توان به دوربین کیفیت بالای آن و صفحه لمسی اشاره کرد که حتی با وجود دستکش نیز قابل لمس است، ویژگی که نیاز به وجود آن در نیمه دوم سال و نیمه دوم نوامبر برای برخی تلفنهای همراه احساس می شود.


کارشناسان اعتقاد دارند که نوکیا بازار تلفنهای همراه خود را از دست داده است، هیچ کس دیگر به روی تلفنهایی که سیستم عامل ویندوز دارند روی نمی آورد و اکنون که لومیا از راه می رسد بازار این نوع تلفنها کاملا مرده است، اما از سوی دیگر برخی از منابع از کاهش قیمت تلفنهای هوشمند قدیمی نوکیا خبر داده اند.


کارشناسان پیش بینی کرده اند که این شرکت فنلاندی در سه ماه ژوئیه، آگوست و سپتامبر 700 میلیون یورو از دست می دهند، اما سامسونگ بیش از 20 میلیون دستگاه تلفن هوشمند گلکسی S3 را ظرف 100 روز به فروش رسانده است.


درحال حاضر سامسونگ بزرگترین تولید کننده تلفنهای هوشمند است، درحالی که سهم نوکیا از بازار به کمتر از 10 درصد رسیده است، این درحالی است که همین شرکت در روزهای پیش از رونمایی از آی فن در سال 2007 ، 50 درصد از بازار را در اختیار داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.