اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

September 16, 2012
19:23 یکشنبه، 26ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44529

وزیر سابق ارتباطات: ۵درصد هزینه های هر خانواده ایرانی به موبایل اختصاص دارد

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه تلفن ثابت هر خانوار ایرانی را 3 هزار تومان در ماه عنوان کرد و گفت: هر خانواده ایرانی مجبور است 5درصد از هزینه های خود را به موبایل اختصاص دهد که این رقم بسیار زیاد است.

محمد سلیمانی در گفتگو با مهر با اشاره به وضعیت سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات همچون تلفن ثابت و موبایل در کشور، قیمت و تعرفه تلفن همراه در ایران را در مقایسه با سایر کشورها ارزان عنوان کرد و گفت: اما این رقم نسبت به سبد خانوار ایرانی گران است.


وی اظهار داشت: هزینه تلفن همراه در سبد خانواده ایرانی عدد قابل توجهی است و هر خانواده ایرانی مجبور است 5 درصد از هزینه های خود را به موبایل اختصاص دهد که این عدد برای موبایل بسیار زیاد است و اپراتورها نباید در فکر افزایش قیمت مکالمات باشند بلکه باید به کاهش آن فکر کنند.


رئیس کمیته فناوریهای نوین مجلس در مورد وضعیت هزینه های تلفن ثابت برای خانوار ایرانی نیز تاکید کرد: در حوزه تلفن ثابت قیمت به نفع مشتری است؛ چرا که نرخ تلفن ثابت به ثابت به طور متوسط برای خانوار ایرانی ماهانه 3 هزار تومان هزینه برمی دارد که این رقم چون میان اعضای خانواده سرشکن می شود رقم بالایی نیست و نسبت به سایر نقاط دنیا نیز ارزان است.


وی تصریح کرد: نرخ موبایل و اینترنت در ایران نسبتا بالا است و رقم استفاده از اینترنت خانوار ایرانی حتی از خیلی کشورهای دیگر بالاتر است که علت آن عدم توسعه این بخش است و باید برای آن فکری کرد.


رئیس کمیته فناوریهای نوین مجلس شورای اسلامی پیش از این نیز به مهر گفته بود: باید توجه داشت که هر خانوار ایرانی شاید بتواند ماهانه 10هزار تومان بابت اینترنت بپردازد اما ماهی 50 هزار تومان را نخواهد توانست.


وزیر سابق فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه با وجود 200 هزار مشترک ADSL در تهران نمی توان قیمت اینترنت را پایین آورد و باید تعداد کاربران افزایش یابد تا هزینه اینترنت پایین بیاید، اظهار داشت: هم اکنون و با نرخهای فعلی تنها بیش از 2 میلیون خانواده در ایران توانایی پرداخت قیمت ADSL را ندارند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.