تجارت الکترونیک

September 17, 2012
19:18 دوشنبه، 27ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44553

مترواترنت کرمان پس از 7 سال به بهره‌برداری رسید

شبکه مترواترنت استان کرمان که راه اندازی آن در دولت نهم کلید خورده بود، هفته گذشته طی یک مراسم رسمی به بهره برداری رسید.
به گزارش عصر ارتباط، شبکه‌های مترواترنت کرمان و قم قرار بود به صورت پایلوت راه‌اندازی شوند و پس از آن در استان‌های دیگر نیز توسعه یابند اما آخرین شبکه‌های استانی راه‌اندازی شده بودند.


این دو پروژه با سرمایه‌گذاری 13 میلیارد تومانی راه‌اندازی شدند به‌طوریکه برای پروژه مترو اترنت استان قم 5 میلیارد تومان و برای پروژه مترو اترنت استان کرمان 8 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد.


شبکه مترو اترنت ظرفیت عرضه خطوط پرسرعت به تمام کاربران استانی از طریق شرکت مخابرات استان‌های قم و کرمان و یا شرکت‌های دارای مجوز را دارد و اپـراتـورها می‌توانند پهنای مورد نیاز خود را از طریق این شبکه دریافت کنند.


هم‌چنین ارائه خدمات دولت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و هم‌چنین انتقال مکالمات اینترنتی و ویدئوی درخواستی و شبکه‌های اختصاصی VPN از دیگر امکانات این شبکه هستند.


آغاز اجرای این شبکه‌ها به زمان حضور عبدالمجید ریاضی، معاون فناوری اطلات وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات باز می‌گردد که پس از خروج او از این وزارتخانه بی‌سرانجام رها شده‌اند و در دولت دهم سازمان فناوری اطلاعات به سرانجام رساندن آنها را به عهده گرفت.


اختلافات میان شرکت مخابرات، وزارت ارتباطات و پیمانکار پروژه یکی از دلایل اصلی تاخیر اجرای این پروژه بود که سرانجام با پادرمیانی علی حکیم‌جوادی رئیس سازمان فناوری اطلاعات برای مدیریت پرونده آن مختومه شد و برای بهره‌برداری به شرکت مخابرات استان تحویل داده شد.


از جمله اثرات اجرای این طرح می‌توان به بهبود دسترسی دستگاه‌ها تا سطح یک گیگابیت بر ثانیه، افزایش پهنای باند داخل استانی و بین شهری اشاره کرد.


وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهره‌برداری از پروژه مترواترنت را آغاز به کار شبکه ملی اطلاعات در استان کرمان می‌داند که اطلاعات این استان از این پس در داخل استان مدیریت خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.