باندپهن

September 18, 2012
18:46 سه شنبه، 28ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44585

دستگاه خودپرداز هوشمند برای تعویض گوشی‌های کهنه و نو

زمانی که گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی جدید وارد بازار می‌شوند، برای بیشتر کاربران مدل‌های قبلی محبوبیت خود را از دست می‌دهند و پس از گذشت مدتی کوتاه از رده خارج می‌شوند. اما برای برخی دیگر از کاربران این محصولات هنوز ارزشمند هستند و یا اینکه می‌توان از لوازم به کار رفته در آن‌ها استفاده کرد.



به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز “بنیاد میلی علوم”(NSF) در آمریکا سیستم خودکار و منحصر به‌فردی را با نام ecoATM تولید کرده است که به کاربران امکان می‌دهد گوشی‌های کارکرده خود را به آن تحویل دهند و به چرخه بازیافت محصولات الکترونیکی کمک کنند.


این دستگاه خودکار مجهز به سیستم هوش مصنوعی است و قادر است انواع دستگاه‌های الکترونیکی ارایه شده از سوی کاربران را در اختیار بگیرد و آن‌ها را به خوبی تشخیص دهد. این دستگاه پس از تشخیص دستگاه دریافت شده ارزش آن‌ را بررسی می‌کند و اگر دستگاه قابل قبول باشد، به کاربر امکان می‌دهد که در مقابل آن پول نقد دریافت کند یا معادل آن یک دستگاه الکترونیکی نو بگیرد. کاربر در صورت تمایل می‌تواند دستگاه الکترونیکی کار کرده خود را به این سیستم هدیه دهد.


مرکز NSF بر این باور است که سه‌چهارم گوشی‌های کار کرد در دنیا مجددا می‌توانند به چرخه محصولات قابل استفاده باز گردند و بار دیگر به عنوان یک تلفن‌همراه در اختیار کاربران قرار گیرند تا از این طریق مواد آلاینده کمتری به زمین وارد شود.


بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، به‌زودی 300 کیوسک هوشمند تولید شده توسط مرکز NSF در شهرهای مختلف آمریکا نصب می‌شوند تا در صورت موفقیت این طرح مدل‌های بیشتری از آن‌ها به صورت گسترده در سراسر آمریکا مورد استفاده قرار گیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.