تبلت

September 18, 2012
18:46 سه شنبه، 28ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44586

قوی‌ترین گوشی اندرویدی دنیا عرضه شد

شرکت LG با برگزاری یک مراسم ویژه در کشور کره به صورت رسمی قوی‌ترین گوشی هوشمند جهان مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را با نام Optimus G خود معرفی کرد.



به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این گوشی هوشمند شامل نمایشگر لمسی 7/4 اینچی از نوع True HD IPS Plus می‌شود که برای آن قابلیت پخش تصاویر با کیفیت 1280 در 768 پیکسل در نظر گرفته شده است. این گوشی هوشمند تراشه مرکزی Snapdragon S4 Pro دارد که روی آن چهار هسته پردازشگر 5/1 گیگاهرتزی از نوع Krait نصب شده است و 2 گیگابایت حافظه رم دارد.


این گوشی هوشمند می‌تواند از شبکه مخابراتی LTE پشتیبانی کند و از دیگر امکانات آن می‌توان به قابلیت پشتیبانی از شبکه NFC، سیستم ارتباطی بلوتوث 4، شبکه بی‌سیم Wi-Fi و DLNA اشاره کرد.


گوشی هوشمند جدید کره‌ای شامل دو لنز مجزای دوربین با کیفیت‌های 13 و 8 مگاپیکسلی می‌شود که هر کدام از آن‌ها با فلش LED امکان تصویربرداری با کیفیت 1080 پسکسلی را فراهم می‌کنند. این محصول همچنین باتری 2100mAh دارد که می‌تواند در زمان مکالمه تا 15 ساعت و در زمان آماده‌باش تا 335 ساعت انرژی را در خود نگه دارد.


طول،‌عرض و ضخامت این محصول به‌ترتیب 9/131، 9/68 و 45/8 میلیمتر و وزن آن 145 گرم است که در خانواده گوشی‌های هوشمند باریک بسیار قابل ملاحظه به نظر می‌رسد. حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای گوشی نیز 32 گیگابایت است.


روی گوشی هوشمند LG Optimus G نسخه 4 یا Ice Cream Sandwich سیستم‌عامل اندروید نصب شده است که کاربران می‌توانند به صورت رایگان آن را به نسخه Jelly Bean ارتقا دهند. این گوشی به قیمت یک میلیون ون(896 دلار) در کره به فروش می‌رسد و قرار است از هفته آینده به صورت رسمی وارد بازار شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.