گوشی

September 18, 2012
19:32 سه شنبه، 28ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44590

وزیر ارتباطات بالاخره اعتراض کرد: توزیع سیمکارت عربی بین حجاج پسندیده نیست/تعرفه‌ اپراتورهای ایرانی کمتر از اپراتورهای عرب است

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره اینکه گفته می شود سازمان حج و زیارت سیم‌کارتهای عربی به زائران بیت‌الله الحرام ارائه کرده گفت: تعرفه اپراتورهای ایرانی به مراتب پایین‌تر از تعرفه اپراتورهای عربی است و توصیه ما به زائران این است که از سیم‌کارت‌های ایرانی که امنیت بیش‌تری دارند استفاده کنند.


به گزارش ایسنا، رضا تقی پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: البته از این مساله اطلاع نداریم که توزیع سیم‌کارت‌های ایرانی توسط ایران صورت گرفته یا خیر. اما به هر حال از دیدگاه ما انجام چنین کاری پسندیده نیست چراکه در حال حاضر هر سه اپراتور تلفن همراه ما چنین خدماتی را ارائه می‌کنند و تعرفه‌های پایین‌تری هم دارند.


وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره برخی گلایه‌های کاربران در ارتباط با وضعیت اینترنت، تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات آمادگی کامل دارد که به شکایات مردم در این حوزه رسیدگی کرده و با اپراتورهای متخلف برخورد کند. به همین دلیل کاربرانی که با مشکلاتی در سرویس اینترنت خود مواجه می شوند می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان، مشکل خود را پیگیری کنند، بی‌شک این مساله مورد رسیدگی این سازمان قرار خواهد گرفت.


تقی‌پور در عین حال عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به استقبال یکباره‌ای که از مباحث شبکه‌ای صورت گرفته ممکن است گاهی در ارائه برخی خدمات با مشکلاتی نیز مواجه شویم.


اما تقی‌پور در پاسخ به سوال دیگری که درباره راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در پایان شهریورماه مطرح شده بود، توضیح داد: در حال حاضر در 29 استان این اقدام صورت گرفته اما ما زمانی می‌گوییم فاز اول به تکمیل رسیده که تمام استان‌های کشور به این شبکه متصل شده باشند که قرار است این اتفاق در آینده‌ای نزدیک صورت گیرد و ما اوایل مهرماه در قالب مراسمی رسمی شاهد بهره‌برداری فاز اول این پروژه باشیم.


تقی‌پور در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی از ارائه پهنای باند شبکه ملی اطلاعات خبر داده‌اند، اظهار کرد: عرضه پهنای باند شبکه ملی اطلاعات هنوز صورت نگرفته و همان طور که پیش از این اعلام کرده‌ایم در مرحله اول این طرح به تفکیک شبکه‌ها خواهیم پرداخت و در مرحله اول دستگاه‌های دولتی به این شبکه متصل می‌شوند.


وی در عین حال اظهار کرد: ارائه پهنای باند به تمام مردم مقدمات و شرایط خاص خود را دارد که پس از طی شدن این مقدمات این موضوع به اطلاع عموم مردم خواهد رسید اما تا این مرحله هنوز چنین خدماتی ارائه نشده است و لازم است که شهروندان در اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت می‌گیرد دقت داشته باشند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.