باندپهن

September 19, 2012
17:10 چهارشنبه، 29ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44611

دستگاه خودپرداز هوشمند برای تعویض تلفن همراه کهن

 
مخترعان آمریکایی به ساخت یک خودپرداز هوشمند بازیافت دست زده‌اند که به افراد امکان تعویض تلفن همراه کهنه را با نو ارائه می‌دهد.


به گزارش ایسنا، این دستگاه به حدی پیچیده بوده که حتی می‌تواند وجود خراش در نمایشگر تلفن همراه را تشخیص دهد.


این باجه‌ها به ارزیابی اجناس نامطلوب برای فروش مجدد و بازیافت پرداخته، به این امید که انسانها بیشتر به سوی سازگاری با محیط زیست حرکت کنند.


با وجود معرفی روزانه تلفن‌های همراه جدید، دستگاه‌های قدیمی همچنان به عنوان یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه یا قطعه یدکی ارزشمند بوده و حتی می‌توان آنها را برای دستیابی به فلز باقیمانده با ارزش درون آنها ذوب کرد.


شرکت کالیفرنیایی ecoATM با پشتیبانی بنیاد ملی علوم دست به ساخت این سیستم زده که به مصرف کنندگان اجازه معامله این دستگاههای قدیمی را برای بازپرداخت یا بازیافت می‌دهد.


باجه‌های ecoATM با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند میان محصولات الکترونیکی متنوع مصرف‌کننده تفاوت قائل شده و یک قیمت بازاری را برای آنها تعیین کند. اگر این قیمت قابل قبول بود، کاربران می‌توان از گزینه دریافت پول یا ذخیره اعتبار برای معاملات خود یا بخشش تمام یا بخشی از غرامت خود را به یکی از چندین سازمان خیره استفاده کنند.


این دستگاه‌ها اکنون از خانه دومی برای سه چهارم تلفنهای جمع‌آوری شده برخوردار بوده و میزان باقیمانده را برای شبکه‌های بازیافتی برای بازیابی عناصر نادر زمین و نگهداری اجزای سمی از محل دفن زباله ارسال می‌کنند.


امید است که تا پایان سال جاری بیش از 300 باجه در سراسر آمریکا آغاز به کار کنند. این سیستم کار خود را به عنوان یک پیش‌ساخت جعبه‌ای چوبی آغاز کرد که نیازمند حضور یک نماینده شرکت برای اطمینان از صداقت کاربران در مورد معاملات آنها بود. درحالیکه این مفهوم ثابت کرد که کاربران با این شکل معامله با دستگاه راحت هستند، از محدودیت نیاز به مداخله انسان نیز برخوردار بود. از این رو مخترعان هوش مصنوعی و امکان تشخیص را در آن ایجاد کردند که می‌تواند تا 97.5 درصد دقت را در شناسایی دستگاه ارائه کرده و بدون نیاز به نظارت انسان، بقای دستگاه را افزایش دهد. این محققان اکنون در تلاش برای از بین بردن این شکاف در دقت هستند.


دستگاه‌های قدیمی بینایی معمولا بر تطبیق الگو تکیه داشتند که در آن یک تصویر جدیدی در کنار نمونه شناخته شده قرار می‌گرفت. در حالیکه فرآیند پیچیده ارزیابی ecoATM شامل هشت درجه جدا بر اساس سطح آسیب دستگاه است.


پایگاه داده این شرکت اکنون با تصاویر بیش از 4000 دستگاه آموزش دیده و در زمان بروز اشتباه در شناسایی، سیستم از آن درس می‌گیرد.


هنگامی که یک تلفن همراه به این خودپرداز ارائه می‌شود، هوش مصنوعی دستگاه یک بررسی بصری را بر روی آن انجام داده، مدل دستگاه را شناسایی کرده و یکی از 23 کابل اتصال ممکن را برای ارتباط دادن آن با شبکه در اختیار قرار می‌دهد. سپس یک قیمت بر اساس سیستم بلادرنگ جهانی و پیش از مزایده شرکت که در آن شبکه گسترده‌ای از خریداران بر روی فناوری قدیمی قیمت گذاشته‌اند، تعیین می‌شود.


چند عنصر روباتیک این دستگاه را قادر به دریافت ایمن، ارزیابی و سپس ذخیره هر دستگاه طی فرآیندی می‌کند که تنها چند دقیقه بطول خواهد انجامید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.