لبه تکنولوژی

September 20, 2012
9:12 پنجشنبه، 30ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44622

مردان بیشتر از طریق فناوری‌های همراه خرید می‌کنند تا زنان

همکاران سیستم- نتایج یک پژوهش جدید نشان داده است مردان علاقه بیشتری به خرید از طریق فناوری‌های همراه دارند تا زنان.
به گزارش وب سایت Mashable، مطالعه‌ای که توسط شرکت پژوهشی یوسامپ (uSamp) انجام گرفته است، نشان می‌دهد مردان بیشتر از زنان از طریق فناوری‌های همراهی مثل گوشی خرید می‌کنند. در این مطالعه ۴۵ درصد از پاسخگویان مرد گفته بودند پیش از این از طریق ابزار همراه خرید کرده‌اند. این رقم در مورد زنان ۳۴ درصد بود.
در این مطالعه همچنین مشخص شد یک چهارم مردان و ۱۵ درصد زنان در محل کار نیز از طریق ابزار همراه خود خرید می‌کنند. نتایج پیمایش صورت گرفته توسط این شرکت حاکی از این است که مردان در همه جا تمایل بیشتری به خرید از طریق فناوری‌های همراه دارند. براساس یافته‌های این نظرسنجی ۱۲ درصد از مردان حتی در اتاق‌های انتظار نیز به این روش خرید کرده‌اند، حال آنکه سهم زنان در این زمینه ۸ درصد است.
بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مردان بیشتر از زنان خریدهای خود را از طریق گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهند. خرید بلیط سینما، وسایل الکترونیکی، غذا و نوشیدنی و نیز لوازم اداری از جمله اقلامی است که مردان از طریق فناوری‌های همراه اقدام به خرید آن می‌کنند.
این مطالعه که در آن ۱۱۰۰ مرد و زن شرکت کرده‌اند، همچنین نشان می‌دهد که نه مردان و نه زنان علاقه‌ای به اسکن بارکد کالا‌ها و محصولات مختلف از طریق ابزار همراه خود و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها ندارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.