اپراتورها

September 20, 2012
23:22 پنجشنبه، 30ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44632

پلیس سایبری: انتشار تصاویر خانوادگی در فضای مجازی ممنوع

زوجی که تصاویر خانوادگی مبتذل خود را در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند، به پلیس فتا احضار شدند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتای استان گیلان اعلام داشت: در راستای اهداف پلیس فتا و کاهش جرایم در فضای سایبری کارشناسان تیم رصد این پلیس طی بررسی‌های شبانه روزی، در یکی از شبکه‌های اجتماعی خارجی، زوجی را شناسایی کردند که اقدام به انتشار تصاویر خانوادگی مبتذل خود در این فضا می‌کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد : با بهره گیری از توان علمی و مهندسی کارشناسان پلیس فتا، هویت زوج  مورد نظر و محل سکونت آنان در رشت احراز، با هماهنگی مقام محترم قضایی به پلیس فتا احضار شدند.
وی اظهار داشت: متهمین با مشاهده شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی اعتراف، پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مرجع محترم قضایی تحویل داده شد.
پلیس فتا هشدار داد: از انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی خود در اینترنت، جدداً پرهیز کرده، به این نکته توجه داشته باشند، انتشار محتوای خلاف عفت عمومی در فضای مجازی براساس بند 2 ماده 6 قانون مجازات اسلامی و ماده 14 قانون جرایم رایانه‌ای جرم تلقی و قانونگذار برای مرتکبین چنین جرایمی مجازات جزای نقدی و حبس در نظر گرفته است در ضمن افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی با اهداف خاص از پیش برنامه ریزی شده فعالیت دارند که دنبال مقاصد مجرمانه مختلفی از جمله هتک حیثیت، اخاذی، کلاهبرداری، جعل هویت، سرقت اطلاعات و ترویج فرهنگ ابتذال غرب هستند که غفلت شهروندان از این موضوع، ممکن است کیان خانوادگی و حریم خصوصی آنان را تحت الشعاع قرارداده از لحاظ روحی و روانی آسیب جدی را به پیکره خانواده وارد سازد .

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.