فناوری اطلاعات

September 23, 2012
15:46 یکشنبه، 2ام مهرماه 1391
کد خبر: 47890

باور میکنید : ADSL در تهران !؟!

یکشنبه، 21 دى، 1382

باور میکنید : ADSL در تهران !؟!

حتما شما هم شنیدید که مخابرات اولین مجوز PAP اش را به پارس آنلاین اعطا کرد و از این پس پارس آنلاین میتواند سرویس های اینترنت پرسرعت مثل xDSL و wireless رو ارائه بده (بگذریم از این که چند وقتیه شرکتهای ادعای ارائه سرویس اینترنت پرسرعت رادیویی و حتی اف-ام رو میکنن که یا کلاه بردارن و حداکثر به قربانی هاشون DialUp میدن یا اینکه سرویسشون اینترنت نیست و ارسال فیلتر شده و سلیقه ای اطلاعات بعضی سایت ها – غیرقابل انتخاب از سوی کاربر- به روی یه گیرنده FMه)

امروز با پارس آنلاین تماس گرفتم و با یه مدیر فنیش در مورد این سرویسشون حرف زدم ! چیزای که دستگیرم شد اینه :

– تا ۳۰ روز دیگه این سرویس قطعا ارائه میشه (ظاهرا تعهد مخابراتیشونه!مثل تعهد برنده مناقصه اپراتور دوم موبایل که ۷۲ ساعته باید بالا بیاد!)

– متقاضیان مودم ADSL رو باید خودشون بخرن که پارس آنلاین میده دونه ای ۸۵هزار تومان ! البته شرکتهای مثل الراقی (زولتریکس) و لایزر یک سالی هست که مودم های DSL وارد کردن و میفروشن اما این بنده خدا نمیدونست که کاربر ها میتونن از جای دیگه مودم بخرن یا نه !؟! ضمنا ظاهرا هنوز برنامه ای برای ارائه مودم امانی تو پارس آنلاین مطرح نیست اما احتمالش هست چون این مرسوم ترین و منطقی ترین روشه ! (در این مورد یک سال پیش هم تو همینجا چیزای نوشته بودم!)

– سرعت این سرویس بین ۶۴ تا ۵۱۲ Kb/ps خواهد بود و به صورت متقارن ارائه خواهد شد و قیمت آن به تناسب سرعت مورد تقاضا و تعداد پورت ها بین ۵۰ تا ۷۵ هزار تومان در ماه است و هیچ هزینه مخابراتی دیگری بابت اتصال به اینترنت پرداخت نخواهد شد (برای کسای مثل من که تو شبانه روز بیشتر از ۲۴ ساعت انلاینن و دوره ای ۴۰-۵۰ تومن پول تلفن میدن -بجز اکانت اینترنت- و از سرعت ۱۰-۱۲ کیلوبایتی شون هم ناراضین مفته‌!) الان مخابرات نامرد سرویس دیتای ۶۴-۶۴ اش ماهی ۳۶۰هزارتومنه ! با کیفیت مزخرف و داوون تایم بالا! اینا ۶۴-۶۴ رو میدن ماهی ۵۰ تومن ! تازه مودم پتون یا تلبس ۴۰۰-۵۰۰ تومنی هم نمیخواد ! جدول زیر قیمت سرویس های مخابراته :

تعرفه ماهانه (ریال)
پهنای باند و سرعت
ردیف

۳۶۰۰۰۰۰
64 Kbps
1

۷۲۰۰۰۰۰
128 Kbps
2

۱۲۰۰۰۰۰۰
256 Kbps
3

۲۱۰۰۰۰۰۰
512 Kbps
4

۳۸۴۰۰۰۰۰
1 Mbps
5

۷۰۰۰۰۰۰۰
2 Mbps
6

۱۳۲۰۰۰۰۰۰
4 Mbps
7

۲۵۲۰۰۰۰۰۰
8 Mbps
8

– کلیه مناطق تهران پوشش داده میشه ! هیچ کابل کشی اضافی ای هم لازم نیست ! فقط یه مودم باید بخرین و دوشاخه رو بزنین به پیریز (آب بریز … نمک بریز … دوشاخه رو بزن تو پریز!!!) همیشه آنلاین خواهید بود ! با سرعت ثابت و بدون نویز وقطعی !‌ خط تلفنتون اشغال نمیشه و پالسی هم برای اتصال به اینترنت براتون نمیفته !

چیه ؟! قند تو دلتون آب شده ؟! اما من اگه جای شما بودم هول نمیکردم !‌ نمیخوام به عاقبت بعضیا دچار بشم ! من یکی صبر میکنم تا این سرویس ارائه بشه و از چند تا از کاربراش کیفیتش رو بپرسم ! ضمن اینکه تا اون موقع اون ۱۰ تا شرکت دیگه ای هم که موافقت اصولی گرفتن میان تو بازار و رقابت تو قیمت و کیفیت و خدمات جانبی شروع میشه (البته بشرطی که بشه گفت تو ایران چزی به اسم رقابت سالم وجود داره!!!

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.