فناوری اطلاعات

September 23, 2012
15:46 یکشنبه، 2ام مهرماه 1391
کد خبر: 47896

چینی ها و SMS یا رویکرد جهانی به سمت MMS

شنبه، 23 اسفند، 1382

چینی ها و SMS یا رویکرد جهانی به سمت MMS

سایتهای بزرگ چینی درپی بدست آوردن سود سرشار حاصل از ارائه خدمات ارسال پیام کوتاه از طریق اینترنت ( web SMS ) بدنبال ارائه سرویس ارسال پیامهای چند رسانه ای یا MMS از طریق وب هستند.

پایگاه اینترنتی Shon.com که یکی از سه سایت بزرگ چینی است اعلام کرده قصد اختصاص هزینه هنگفتی برای ارائه سرویس ارسال پیامهای چند رسانه ای تحت وب به موبایل های چینی دارد و از این طریق میخواهد دو رقیب اصلی خود یعنی Sina.com و Netease.com را از میدان رقابت خارج کند.

سرویس MMS برخلاف سرویس قدیمی SMS که محدود به ارسال پیامهای متنی و در نهایت ارسال تصاویر کوچک و سیاه و سفید و آهنگ های ساده و کوتاه بود قادر به ارسال تصاویر رنگی و با کیفیت – انیمیشن و تصاویر متحرک – ویدئو و آهنگ های پلیفونیک و صدای ضبط شده و بازی آنلاین و گرافیکی میباشد.

اما در کشور ما ایران بیش از یکسال نیست که شرکت مخابرات اقدام به ارائه سرویس SMS کرده اما همانطور که در یاداشت قبلیم در این مورد نوشته بودم بخاطر شبکه ناکارآمد تلفن همراه کشور و درصد بالاتر موفقیت برقراری ارتباط با مقصد بوسیله کوته پیام به نسبت تماس صوتی میزان قابل توجهی از مشترکین به استفاده از این سرویس روی آورده اند (۷۵۰ هزار نفر تا این لحظه) و هر هفته به طور متوسط ۱۱ میلیون پیام نوشتاری توسط مشتریکن به یکدیگر ارسال میشود.

متاسفانه شبکه تلفن همراه کشور در برقراری یک ارتباط ساده صوتی یا ارسال بی دردسر یک SMS درمانده شده چه رسد به ارئه سرویسی چون MMS !!! اما آنهای که صفحه نمایش های رنگی و قابلیت MMS گوشی شان بلااستفاده مانده زیاد ناراحت نباشند چرا که اپراتور دوم تلفن همراه کشور (ترک سل) و مجری طرح سیم کارتهای اعتباری‌ (تعاونی پسته کاران رفسنجان!!!) قول پشتیبانی از این سرویس را در شبکه خود داده اند که امیدوارم مثل وعده های مدیران شرکت مخابرات فقط در حد وعده باقی نماند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.