سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 6, 2012
21:11 شنبه، 15ام مهرماه 1391
کد خبر: 50572

شایعه عرضه نسل جدید از تلویزیون‌های اپل

 

اخیرا در خبرها بسیار شنیده می‌شود که شرکت اپل قصد دارد یک نسل جدید از تلویزیون اپل را راه‌اندازی کند و این تجهیزات را به جعبه‌های مبدل کابلی یا ماهواره‌ای پیشرفته تبدیل کند.
به گزارش گروه علمی تحلیلی طیف، این تجهیزات یک رکوردر ویدئویی شخصی (PVR) اینترنتی هستند که به برنامه‌های تلویزیونی براساس تقاضا و یک واسط کاربر دسترسی خواهد داشت.
همچنین یک قابلیت جدید به نام “پخش مجدد” در این تجهیزات وجود دارد که به بینندگانی که برنامه مورد علاقه خود را تماشا نکرده‌اند امکان می‌دهد تا درخواست پخش مجدد برنامه را بدهند.
البته شرکت اپل عکس‌العملی به شایعات مطرح در این زمینه نشان نداده است، اما این شایعات زمانی بیشتر شد که اپل اعلام کرد برای مشتریان بازار آمریکا، سرویس Hulu Plus را در تلویزیون اپل ارایه می‌دهد.
همچنین به نظر می‌رسد که مذاکراتی میان مدیرعامل اپل، تیم کوک‌ و مرد نفر اول شرکت Time Warner Cable یعنی گلن برت مبنی بر آغاز همکاری‌های بیشتر انجام شده است.
چندین سال است که آینده سرویس تلویزیون اپل در تیررس بسیاری از بحث‌ها و شایعه‌ها قرار داشته است و اگرچه اپل موفقیت چشمگیری در تغییر ساختار تجارت موسیقی و گوشی هوشمند داشته است، اما هنوز فعالیت در بخش تجارت تلویزیون برای آن یک چالش است.
از سوی دیگر، باید میان فعالان پلت‌فرم توزیع (شرکت‌های کابلی، شرکت‌های عرضه‌کننده DTH ماهواره‌ای و اپراتورهای IPTV) و دارندگان مجوز (برودکسترها، استودیوها) توازن برقرار شود. اما به نظر نمی‌رسد که هیچ یک از دو طرف  به ورود یک شرکت ثالث علاقه‌ای داشته باشند، همانند آنچه در حال حاضر اپل انجام می‌دهد.
اگر اپل بتواند تمام گروه‌ها را قانع کند که روش کامل و درستی را ارائه می‌دهد، خدمات جدید تلویزیونی آن می‌تواند چشم‌انداز سرگرمی در صفحه نمایش‌های خانگی را برای همیشه تغییر دهد. البته اگر این اتفاق رخ دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.