اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 6, 2012
21:39 شنبه، 15ام مهرماه 1391
کد خبر: 50609

یک گروه ایرانی خواستار توقف استفاده از گوگل و یوتیوب در اعتراض به توهین به مقدسات شد

 

مجمع فعالان فضای مجازی "فرا" ضمن محکوم کردن سوء استفاده از امکانات رسانه ای دنیا خصوصا فضای مجازی برای توهین به مقدسات، از فعالان مجازی خواست به مدت 2 روز استفاده از سرویسهای اینترنتی گوگل و یوتیوب را متوقف کنند و گوگل را از اولویت استفاده خود در فضای مجازی کنار بگذارند.

به گزارش مهر؛ متن بیانیه مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی (فرا) به فعالان حوزه فضای مجازی در سرتاسر جهان به شرح زیر است:

بار دیگر سلطه گران رسانه ای دنیا شیفته ی قدرت مجازی خود شده و به ساحت والای پیامبر عزیز اسلام به شکل بی سابقه ای تاخته اند ؛ غافل از اینکه آن خداوندی که گهواره ی حضرت موسی (ع) را به سلامت از رود نیل گذراند و اورا با معجزات آشکار برفرعونیان پیروز نمود ،حضرت عیسی (ع) را بدون پدر خلق، ونشانه های روشن به اوعطا فرمود و پیامبرگرامی اسلام را در سراسر زندگی از شر دشمنان در پناه خود حفظ کرد، اکنون نیز خود در هم شکننده مکر دشمنان حبیب خود است.
 
دوستان عزیز !
سوء استفاده از امکانات رسانه ای دنیا خصوصا فضای مجازی برای توهین به مقدسات و نشر فیلم و کاریکاتورهای موهن و تغافل سرویس دهندگان اینترنتی وابسته به صهیونیستها از پاسخ به خواستهای مکرر مسلمانان و عموم آزادگان عالم مبنی بر حذف اینگونه محتواها از سرورهای خود، نمود دیگری از همدستی نظام کنونی حاکم بر ایالات متحده امریکا با سازندگان این برنامه هاست.
 
حق طلبان عالم !
حاکمان امریکا و برخی کشورهای غربی به جای شناسایی و برخورد با عوامل توهین به مقدسات دینی، با اعمال فشار و سانسور، سایتها و محتواهای اسلامی را از سرورها حذف نموده و با حمایت از گوگل، فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی تحت نظارت صهیونیستها، زبانهای حقیقت گوی مخالف خود را بسته و برخلاف ادعاها و شعارهای ظاهر فریبی همچون آزادی بیان هرگونه اعتراض مردمی را نیز فیلتر می کنند.

دولت آمریکا چگونه از حمایت از آزادی بیان دم می زند در حالیکه با هرگونه انتقاد از هولوکاست و همجنسگرایی به شدت برخورد کرده و با انتشار هر گونه مطلب علمی و مستند که گوشه ای از حقیقت را روشن و چهره خبیث و سیاست های
ضد انسانیشان را نمایان کند، برخورد می نماید؟! هرگونه توهین به انبیای الهی از نظر اسلام، مسیحیت، یهود و سایر ادیان
الهی که جمعا اکثریت جامعه بشری را تشکیل می دهند مردود است؛  و البته در اعلامیه های جهانی مانند اعلامیه حقوق بشر ملل متحد مصوب 1948 ، ماده 19 کنوانسیون بین المللی مدنی و سیاسی ، کنوانسیون حقوق بشر مصوب 1969 ،
اعلامیه کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد 1996 ، بیانیه اجلاسیه سران سازمان ملل متحد در 12 دسامبر 2003 و بیانیه مصوبه اجلاسیه دوربان سال 2003 نیز بندهایی به محکومیت توهین به ادیان و چهره های آسمانی اختصاص یافته است .
 
بیدار دلان عالم!
در حقیقت این حرکت شیطانی ، اهانت به تمامی پیروان ادیان آسمانی است که در کتب خود به بعثت حضرت احمد- که سلام پیاپی خدا بر او و خاندانش باد –مژده داده بودند.  پیامبر عظیم الشان اسلام همان کسی است که در انجام دادنِ فرمان خدا خود را به رنج افکند، جسمش را در راه او هدف تیرهای بلا گردانید.

پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) برای رستگاری کل بشریت مبعوث شدند و در طول تاریخ اخلاق و منش و شخصیت بزرگوار ایشان عموم انسانها را  مجذوب کرده چرا که منطبق با فطرت الهی انسان است که خداوند عزوجل فرمود : "فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا فِطْرَهَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا". فلذا احساس خطر عده ای قلیل و البته صاحب قدرت و ثروت نامشروع در دنیا که پیرو شیطانند و در عصر حاضر مصداق آن همان لابی صهیونیستی است، برنامه توهین به ایشان را رقم زده که البته اقدامی از سر غضب توأم با عجز و همچون خاک پاشیدن به چهره پرفروغ خورشید تلقی می گردد.
 
فعالان حوزه ی فضای مجازی !
مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی"فرا" ضمن محکوم کردن این اقدامات دو وظیفه برای کلیه دست اندرکاران این حوزه متصور است:

1) از آنجا که هر گونه سرویس دهی به محتوا و مضامین هم جهت با این اهانت ها به مثابه تایید و حمایت از آن است، لذا هوشیاری و دقت همه ی فعالان این حوزه و همچنین تذکر و اعتراض به صاحبان سرورها و سرویس دهندگان چنین مضامینی ضرورتی انکارناپذیر است فلذا از عموم کاربران فعال در فضای مجازی دعوت می گردد تا ضمن تداوم اعلام انزجار از سرویس دهنده های اینترنتی حامی محتواهای موهن به پیامبران عظیم الشان الهی، در اعتراض به عدم اقدام شایسته از سوی شرکت گوگل مبنی بر توجه به خواست مردم دنیا و اصرار بر عدم حذف محتوای موهن به پیامبر اسلام از روی سرورهای خود بویژه در جستجوگر گوگل و یوتیوب، همراه با هم به مدت  2 روز طی روزهای دوشنبه و سه شنبه سوم و چهارم مهر ماه جاری مطابق با 24 و 25 سپتامبر میلادی استفاده از سرویسهای اینترنتی گوگل را متوقف می کنیم و گوگل را از اولویت استفاده خود در فضای مجازی کنار می گذاریم.

2) از تمام فعالان فضای مجازی در سرتاسر دنیا دعوت می شود با تولید و انتشار محتوای متناسب با بسترهای مختلف فضای مجازی ضمن مقابله با سازندگان فیلم موهن به شناساندن و معرفی چهره حقیقی و نورانی پیامبر اکرم (ص) و خلق عظیم ایشان بپردازند. در این خصوص پیشنهاد می شود با ترجمه بخش هایی از خطبه 160 و 108 کتاب نهج البلاغه امیر مومنان علی(علیه السلام) و همچنین دعای دوم صحیفه سجادیه و دیگر متون اصیل موجود در وصف پیامبر به زبان های گوناگون و انتشار گسترده آن در فضای مجازی در شناساندن چهره تابناک و صفات پیامبر اعظم به جهانیان تلاش نماییم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.