تبلت

تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

October 6, 2012
21:56 شنبه، 15ام مهرماه 1391
کد خبر: 50634

ده قابلیت مخفی در iOS 6

 

فارنت به نقل از لایف هکر: همان‌طور که می‌دانید اپل به تازگی نسخه نهایی iOS 6 را برای دانلود و استفاده در آیفون، آیپد و آیپادتاچ عرضه کرده است. آخرین نسخه سیستم عامل موبایلی اپل با این‌که انتظارات برخی‌ها را برآورده نکرد اما قابلیت‌های خوبی را در اختیار کاربر می‌گذارد که البته همه‌ی آن‌ها را نمی‌توانید در روزهای اول کشف کنید. در این مطلب قصد داریم ده قابلیت مخفی iOS 6 را برایتان عنوان کنیم.

یک. کشیدن برای ریفرش
شاید با برخی Gestureهای iOS آشنا باشید اما در iOS 6 یک Gesture جدید اضافه شده است که به شما اجازه می‌دهد با پایین کشیدن صفحه در اپلیکیشن‌هایی مانند ایمیل درست مانند اپلیکیشن Flipboard محتوا را ریفرش کنید و دیگر نیازی به دکمه Reload نداشته باشید.

دو. شکلک‌های جدید
بسیاری از کاربران عاشق شکلک‌ها و خندانک‌ها هستند؛ خوشبختانه iOS 6 ‌ده‌ها شکلک جدید را به همراه دارد که می‌توانید در پیامک‌ها، ایمیل و در واقع هر جایی که قادر به وارد کردن با کیبرد باشید استفاده کنید. اگر کیبرد شکلک‌دار را فعال کرده‌اید نیازی به عملیات اضافه نیست، در غیر اینصورت می‌توانید با بازکردن Settings و سپس General < Keyboard > Add New Keyboard گزینه Emoji را انتخاب کنید.

سه. محدودکردن جاسوسی تبلیغات!
شاید بدانید که تبلیغاتی که در اپلیکیشن‌های مختلف یا برخی سایت‌های اینترنتی وجود دارد می‌تواند با سرک کشیدن در کوکی‌ها و اکانت‌های مختلفتان محتوای خود را مطابق با نیاز شما تعیین کنند. اما اگر دوست ندارید این تبلیغات به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند می توانید به مسیر Settings > General >  About > Advertising بروید و Limid Ad Tracking را فعال کنید.

چهار. بیدارشدن با آهنگ مورد علاقه
همان‌طور که می‌دانید نسخه‌های قبلی iOS اجازه انتخاب آهنگ مورد نظرتان را برای آلارم در اپلیکیشن ساعت نمی‌داد اما خوشبختانه در iOS 6 این قابلیت وجود دارد. شما حتی می‌توانید در کامپیوتر صدای خود را ضبط کنید و سپس پس از انتقال به آی‌دیواس توسط ‌آی‌تیونز آن را به عنوان زنگ آلارم انتخاب کنید.

پنج. گوش‌دادن به آهنگ در خواب
اگر از آن جمله افرادی هستید که با هدفون در گوش، در حالی که به لیست آهنگ مورد علاقه‌تان گوش می‌دهید به خواب می‌روید برایتان خبر خوبی داریم. در آیفون‌ها و آیپدهای جدیدتر یک گزینه تازه به لیست اکوالایزهای موزیک پلیر با نام “Late Night” اضافه شده که برای همین منظور ساخته شده است. این حالت بیس آهنگ را کم کرده و آهنگ‌ها را ملایم‌تر می‌کند تا هنگام خواب یک آهنگ راک سنگین شما را وحشت‌زده نکند.

شش. فقط پیام‌ها را از کانتکت‌هایتان دریافت کنید
اگر از کاربران iMessage هستید و بعضی اوقات پیام‌های تبلیغاتی یا اسپم دریافت می‌کنید می‌توانید با رفتن به Settings > Notifications و Messages تنظیم کنید که تنها از لیست کانتکت‌هایتان پیام دریافت کنید.

هفت. همگام‌سازی Text Expansion با دیگر آی‌دیوایس ها
اپل در iOS 5 قابلیت جدیدی را به نام Text Expansion قرار داد؛ این قابلیت بسیار مفید شما را از تایپ اضافه و وقت‌گیر راحت می‌کند. بدین ترتیب که می‌توانید تنظیم کنید هرگاه عبارت mail را تایپ کردید و دکمه Space را فشار دادید، به صورت خودکار ایمیل شما تایپ شود. حالا در iOS 6 می‌توانید این تنظیمات Text Expansion را به همراه دیکشنری جدید کلمات کیبرد با دیگر آی‌دیوایس‌هایتان همگام‌سازی کنید. برای این کار ابتدا به یک اکانت iCloud احتیاج دارید؛ سپس به Settings > iCloud بروید و Documents & Data را انتخاب کنید و سوییچ را فعال کنید. با فعال‌سازی این گزینه در دیگر ‌آی‌دیوایس‌هایتان به زودی عملیات همگام‌سازی شروع خواهد شد.

هشت. اجرای اپلیکیشن‌ها با سیری
همان‌طور که اپل در کنفرانسش اعلام کرد، سیری در iOS 6 هوشمندتر شده و حالا می‌تواند برای شما اپلیکیشن‌ها را نیز اجرا کند. برای این کار کافیست ابتدا کلمه Launch «لانچ» و سپس نام اپلیکیشن مورد نظر را بگویید. این کار ممکن است کمی تنبلی به نظر برسد اما اگر از آن دسته کاربرانی هستید که چندین صفحه اپلیکیشن متنوع دارید، این قابلیت می‌تواند بسیار مفید باشد.

نه. آرشیوکردن یا حذف ایمیل
یکی از گلایه‌های اصلی کاربران جی‌میل در این بوده که باید بین آرشیو کردن و حذف ایمیل یکی را انتخاب کنند. iOS در گذشته این امکان را فراهم نمی‌کرد اما حالا با iOS 6 می توانید با بازکردن یک ایمیل و سپس فشردن دکمه آرشیو این‌کار را انجام دهید. البته قسمت آزاردهنده این است که نمی‌توانید از لیست ایمیل‌ها این‌کار را انجام دهید و نیاز به بازکردن تک‌تک ایمیل‌هایتان دارید.

ده. یافتن مسیر پیاده‌روی در اپلیکیشن Maps
اپل در iOS 6 با حذف Google Maps و اضافه‌کردن اپلیکیشن Maps خودش، قدم بزرگی برداشت و از وابستگی به رقیبش در این زمینه فاصله گرفت. اما همانطور که می‌دانید این اپلیکیشن جدید مشکلات زیادی دارد که یکی از آنها عدم حضور مسیر پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری است. اما این قابلیت آخر حداقل برای پیاده‌روی هنوز موجود است؛ کافیست دکمه Directions را انتخاب کنید و از آنجا گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.