تلفن همراه

گوشی

October 7, 2012
1:01 یکشنبه، 16ام مهرماه 1391
کد خبر: 50640

انتقاد شدید از اشتباهات فاحش سرویس نقشه اپل

 

برنامه اجرایی نقشه اپل برسر جا به جایی شهرهای کوچک و بزرگ خشم بسیاری از کاربران و منتقدان را به دنبال داشته است.
به گزارش مهر، نرم افزار نقشه اپل که روی آی فن، آی پاد تاچ و آی پد نصب می شود با استفاده از اطلاعات یک شرکت ناوبری به عنوان " تام تام" جایگزین نقشه محبوب گوگل شده است.

وقتی که کاربران دستگاه های خود را به سیتم عامل iOS6 ارتقا دهند یا تلفن هوشمند جدید آی فن5 را خریداری کنند مجبور به استفاده نرم افزاری از نقشه اپل می شوند. درحال حاضر هیچ نقشه گوگلی در فروشگاه برنامه های اجرایی اپل وجود ندارد.

در بارزترین نمونه های اطلاعات نادرست نقشه اپل، می توان به عدم توانایی این نرم افزار جدید اپل برای مشخص کردن مکان شهرها و یا مشخص کردن برخی نقاط در مکانهای کاملا نادرست بوده است. کاربران همچنین گزارش داده اند که این نقشه برخی ساختمانهای شاخص در شهرها را در وسط رودخانه ها نشان داده است.

پاسخ اپل به این وضعیت به نوعی با سکوت همراه بود. ترودی مولر سخنگوی اپل گفته است : ما این سرویس نقشه جدید را راه اندازی کردیم و می دانستیم که این یک ابتکار عمل بزرگ است که ما آن را آغاز کرده ایم. اصلاح آن ادامه خواهد داشت و هرچقدر افراد بیشتری از آن استفاده کنند، کیفت آن بهتر می شود.

سرویس نقشه گوگل یک محصول از شرکت گوگل است که در آن نقشه‌های دقیق و کاملی از زمین ارائه شده است. این سرویس از فناوری‌هایی چون Tele Atlas استفاده می‌کند.

در نقشه‌های گوگل سه بخش وجود دارد: فهرست‌های نقشه که نقشه‌های موجود را در دسته بندی‌های گوناگون ارائه می‌دهد؛ نقشه‌های من که کاربران گوگل می‌توانند با استفاده از ابزارهایی که در این بخش در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، به طراحی و اشتراک‌گذاری نقشه‌ها بپردازند و آیکون‌هایی که می‌توان نقاط مختلف بر روی نقشه را با آنها علامت گذاری کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.