اپراتورها

تلفن همراه

October 7, 2012
1:19 یکشنبه، 16ام مهرماه 1391
کد خبر: 50663

گروهی از خاخام‌های صهیونیست که رهبری مذهبی این رژیم‌ را نیز بر عهده دارند، یک بار دیگر مخالفت خود را با فناوری‌های نوین ارتباطی اعلام کرده

 

گروهی از خاخام‌های صهیونیست که رهبری مذهبی این رژیم‌ را نیز بر عهده دارند، یک بار دیگر مخالفت خود را با فناوری‌های نوین ارتباطی اعلام کرده و خواستار حذف آن‌ها از جامعه شده‌اند.

به گزارش جهان، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، خاخام‌های ارتودوکس افراطی اسرائیل به دنبال آن هستند تا استفاده از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و اینترنت را ممنوع کنند.

این هفته روزنامه صهیونیستی «یاتد نیمن» با سرمقاله‌ای به نقل از «حییم کانیوسکی» خاخام ارشد ارتودوکس‌های افراطی (شخصی که ۴ سال قبل پیش‌بینی کرده بود که تا چند ماه بعد جنگی میان ایران و اسرائیل اتفاق می‌افتد و اسرائیل بر ایران غلبه می‌کند) منتشر شد که در آن نوشته بود: «آیفون‌ها را به آتش بکشید».

این خاخام‌ها که از شاخه ارتودوکس‌های افراطی «هاردیم» هستند، همچنین استفاده از تلویزیون، پیام کوتاه، اینترنت، و فیلم‌های ویدئویی را ممنوع می‌دانند. در چند وقت اخیر علیرغم تلاش‌های این گروه از خاخام‌ها، فناوری‌های جدید محبوبیت زیادی میان پیروان شاخه هاردیم به دست آورده است. با فراگیر شدن استفاده از این فناوری‌ها، چند ماهی است که خاخام‌های این شاخه مخالفت‌های خود را افزایش داده‌اند.

اخیرا در مراسمی هم که به مناسبت ختم «تلمود» (مجموعه تحریفاتی که تحت تاثیر آموزه‌های شرک‌آلود بابلیان وارد دین یهود شده و صهیونیست‌ها آن را تورات شفاهی می‌نامند) در بیت‌المقدس برگزار شده بود، چند تن از خاخام‌های حزب «شاس» (شاخه سیاسی ارتودوکس‌های افراطی در اسرائیل به رهبری خاخام «عوادیا یوسف») استفاده از آیفون (تلفن‌های همراه هوشمند) را محکوم کردند. ۲ هفته قبل نیز خاخام‌های هاردیم در خانه کانیوسکی جمع شدند تا در مورد مشکل به فساد کشیده شدن جوانان و استفاده از این ابزارها بحث کنند.

یهودیان ارتودوکس افراطی یا فوق سنتی با انجام تکالیف سنتی و نیز پوشیدن کلاه، لباس و کلاه‌گیس‌های آویز برای مردان، و نیز دامن‌ و آستین‌های بلند برای زنان، خود را از جریان اصلی جامعه متمایز می‌کنند.

بحث مخالفت‌های خاخام‌ها با تلفن‌های هوشمند و اینترنت زمانی گرمتر شد که روز دوشنبه روزنامه «یادت نیمن» همزمان با روز «یوم‌کیپور» (عید یهودیان؛ معروف به روز آمرزش که روز دهم از ماه «تیشری» در تقویم «عبری» است) لیستی از خاخام‌هایی را که استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی را محکوم کرده‌اند، منتشر کرد.

خاخام «شموئل وسنر» در این‌باره می‌گوید: «هرکس که بلغزد و وارد اینترنت شود، چشمان، قلب و تمام حس خود نسبت به مقدسات را از دست می‌دهد. کاربران (این ابزارها) هیچ جایی در جهان دیگر نخواهند داشت».

وی همچنین اینترنت را موجب بیماری و مصیبت می‌داند و می‌گوید که استفاده از این ابزار موجب بروز خشکسالی می‌شود.

«عوادیا یوسف» خاخام تندروی صهیونیست‌ها و رهبر حزب شاس اسرائیل هم که به مواضع بسیار افراطی (نظیر مار خواندن فلسطینی‌ها) مشهور است، اینترنت را ریشه تمام ناپاکی‌ها می‌داند.

«یوسف شالوف الباشیف» نیز دیگر خاخام شاخه هاردیم است که اینترنت را نجس می‌داند و عنوان می‌کند که هرکس که به اینترنت وصل شود، نجاست را به خانه خود آورده است.

سران این شاخه که بیشتر فعالیت آن در اسرائیل، آمریکا و بخش‌هایی از آفریقای جنوبی است، فناوری‌های ارتباطی جدید را شیطانی می‌دانند و خواستار حذف آن از جامعه هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.