لبه تکنولوژی

October 7, 2012
1:20 یکشنبه، 16ام مهرماه 1391
کد خبر: 50665

تجهیز خودروهای امنیتی به جعبه سیاه هوشمند

 

بیر نخستین همایش تخصصی حفاظت و امنیت گفت: برای نخستین بار در کشور فناوری نوین جعبه سیاه هوشمند در خودروهای امنیتی و حفاظتی نصب می‌شود
به گزارش ایرنا، سعید صفوی افزود: جعبه سیاه و ردیاب هوشمند خودروهای امنیتی وحفاظتی با قابلیت ضبط دائم و موقت، مجهز به سنسورهای تکان سنج و سیستم آنتی شوک است که با دوربین‌های ورودی ویدئو کامپوزیت به ثبت تصاویر می‌پردازد.

وی با اشاره به ارتباطات رادیویی این جعبه‌های هوشمند، گفت: تصاویر با استفاده از چهار دوربین و به صورت چهار طرف ضبط شده و موقعیت مکانی خودرو و با استفاده از سیستم مکان یاب GPS یکپارچه شده با گوگل به اتاق کنترل مخابره می‌شود.

صفوی تصریح کرد: حافظه داخلی جعبه‌های سیاه هوشمند تا 500 گیگابایت طراحی شده است که با بهره گیری از سنسورهای نورسنج و سیستم مادون قرمز توانایی ضبط 24 ساعته تصاویر را فراهم می‌سازد.

وی که به عنوان طراح و مشاور ارشد سیستم‌های الکترونیکی و امنیتی فعالیت می‌کند با اشاره به جایگاه این فن‌آوری امنیتی در دیگر نقاط جهان گفت: تجهیز خودروهای امنیتی و حفاظتی و حتی خودروهای شخصی به جعبه سیاه هوشمند یکی از رویکردهای اصلی صنعت خودروسازی دنیا به شمار می‌رود.

به گفته صفوی، جعبه سیاه هوشمندی که در همایش تخصصی حافظان امنیت به بهره برداری می‌رسد نسل پیشرفته جعبه سیاه‌های هوشمند رایج در صنعت خودروسازی دنیا می‌باشد که توسط متخصصان زبده علم الکترونیک و الکتروتکنیک ایران و جهت نصب در خودروهای امنیتی و حفاظتی طراحی شده است.

بر اساس این گزارش، نخستین همایش تخصصی حفاظت و امنیت به عنوان بزرگ‌ترین رویداد توانمند سازی صنعت مدار بسته کشور، پنجم مهرماه جاری با حضور جمعی از مقامات دولتی،مدیران و استادان برجسته کشوری و بین المللی در سالن همایش مصلای امام خمینی ( ره ) برگزار می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.