سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

October 7, 2012
1:21 یکشنبه، 16ام مهرماه 1391
کد خبر: 50668

بازار راهکارهای مدیریت کسب و کارهای همراه تا ۲۰۱۶ به ۱.۸ میلیارد دلار می‌رسد

 

همکاران سیستم- موسسه پژوهشی آی دی سی پیش بینی کرده است درآمد عرضه کنندگان نرم افزارهای مدیریت کسب و کارهای همراه (MEM) بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ حدود ۳۱.۸ درصد رشد خواهد داشت.
به گزارش وب سایت آی دی سی، بازار این راهکار‌ها در سال گذشته میلادی حدود ۴۴۴.۶ میلیون دلار ارزیابی شده بود که پیش بینی می‌شود تا چهار سال آینده با نرخ رشد بیش از ۳۱ درصد به مبلغی حدود ۱.۸ میلیارد دلار برسد. بنا بر گزارش این موسسه پژوهشی هم اکنون بخش زیادی از این درآمد‌ها در کشور آمریکای شمالی تولید می‌شود اما فروشندگان این بازار‌ها در سال‌های آینده از بازارهای اروپا، خاورمیانه و آفریقا نیز درآمدهای بیشتری کسب خواهند کرد.
بازار مدیریت کسب و کارهای همراه در واقع از ترکیب بازارهای دو راهکار دیگر تشکیل شده است، یکی بازار راهکارهای مدیریت ابزارهای همراه (MDM) و دیگری بازار راهکارهای مدیریت نرم افزارهای همراه (MEM). راهکارهای مدیریت ابزار همراه به مجموعه‌ای از قابلیت‌های استاندارد برای مدیریت ابزارهایی مثل گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی و حتی رایانه‌های شخصی که در کسب و کار‌ها و برای مقاصد کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، به کار می‌رود. اما راهکار مدیریت نرم افزارهای همراه فقط با نرم افزارهای کاربردی که بر روی فناوری‌های همراه نصب می‌شوند، سر و کار دارد. در حال حاضر به ترکیب این دو بخش، بازار «راهکارهای مدیریت کسب و کارهای همراه» گفته می‌شود.
البته در سطح بالا‌تر، بازار نرم افزارهای مدیریت کسب و کارهای همراه را می‌توان به چندین بخش مختلف دیگر نیز تقسیم کرد. فروشندگان راهکارهای امنیتی و مدیریت سیستم‌ها، عرضه کنندگان پلت فرم‌های همراه و غیره. بنا بر پیش بینی آی دی سی اپراتورهای همراه در حال حاضر درباره محصولات خود در این حوزه با چالش‌های زیادی مواجه هستند و به همین خاطر از نرم افزارهای مدیریت کسب و کارهای همراه به عنوان یک راهبرد مهم استفاده می‌کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.