تلفن همراه

گوشی

لبه تکنولوژی

October 7, 2012
1:42 یکشنبه، 16ام مهرماه 1391
کد خبر: 50702

تلفنهای فرمانبردار در راه اند

 

یک شرکت ساخت نرم افزار تشخیص گفتار با همکاری سازندگان تراشه روی فعال کردن این نرم افزار در تلفنهای همراهی که در حالت غیرفعال قرار دارند همکاری می کند تا وقتی فرمانی را به تلفن منتقل می کنیم حتی در حالت غیرفعال نیز آن را اجرایی کند.
به گزارش مهر، ولاد سجنوها مسئول بخش فناوری ارتباطات اظهار داشت که شرکت نوانس " Nuance" با همکاری چند شرکت سازنده تراشه که فعالانه درباره تحقق فعال کردن این تراشه در حال غیر فعال فکر می کنند همکاری می کند.

شرکت نوانس مستقر در ماساچوست درحال بررسی بازار بهتری برای نرم افزار تشخیص گفتار است که در سالهای اخیر با  قابلیتهای صدا محور شدن تلفنهای هوشمند از اهمیت بسیاری برخوردار شده است ، برای مثال این تلفنها از این توانایی برخوردارند که با صدای کاربر برای مثال وضعیت هوا را بررسی کرده و یا یک رستوران ژاپنی را پیدا کنند.

شرکت نوانس برنامه اجرایی کمک مجازی به نام " برو اژدها" (Dragon Go) طراحی کرد و بسیاری اعتقاد دارند که این نرم افزار صدای نرم افزار فرمان صوت اپل را که با عنوان Siri کار می کند فراهم کرده است.

سجنوها اعتقاد دارد که ظرف یک یا دوسال قادر خواهید بود با تلفن خود صحبت کنید، درحالی که تلفن در حال غیر فعال یا حالتی که باطری را ذخیره می کند، صفحه آن خاموش است و برای مثال می توانید از تلفنی که روی میز قرار داده اید پرسشهایی را چون قرار ملاقات بعدی من چه زمانی است، یا این که وضعیت آب و هوا در این تاریخ چیست مطرح کرده و تلفن نیز صدای شما را حین صحبت تشخیص داده، فعال می شود و درخواست را انجام می دهد.

وی افزود: درحال حاضر تنها روشن کردن صفحه دستگاه و یا به عبارت دیگر فعال کردن آن مشکل اولیه است، بنابراین پیشرفت ما در این زمینه به آرامی درحال انجام است تا این مشکلات از سر راه برداشته شوند.

وی همچنین انتظار دارد که پیشرفتها برای دستگاه موبایل برای گوش کردن به یک صدای نامفهوم و همچنین تشخیص صدای کاربر برای اجرایی کردن فرمان های خواسته شده نیز قابل تحقق باشد.

اما از سوی دیگر این شرکت هشدار داده است که پس از ارائه این فناوری سازندگان نرم افزارها باید مراقب باشند که خدمات آنها ترسناک و یا آزاردهنده نباشد. مسئله حریم خصوصی و امنیت نخستین دغدغه هایی هستند که در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.