بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 7, 2012
1:44 یکشنبه، 16ام مهرماه 1391
کد خبر: 50709

معرفی سرویس‌های آنلاین موبایل پرتال شهرداری تهران

 

زندگی در شهر بزرگ تهران چندان راحت نیست و مشکلات خاص خودش را دارد. بیشترین نیاز شهروندان تهرانی کسب اطلاعات در مورد معابر شهر است. نقشه دیجیتالی همراه یکی از چیزهایی است که شهروندان می‌توانند با استفاده از آن به راحتی به این اطلاعات دست پیدا کنند. اما عیب بزرگ تمام نقشه‌ها، چه نقشه‌های کاغذی و چه نقشه‌های دیجیتالی روی تلفن‌های همراه، به روز نبودن‌شان است.

یک راه برای برطرف کردن این مشکل استفاده از نقشه‌های آنلاینی است که به طور مداوم به روز می‌شوند. به همین منظور شهرداری تهران اقدام به راه‌اندازی پورتال موبایل کرده است که از طریق آن می‌‌توانید علاوه بر نقشه به روز شهر تهران، به اطلاعات و سرویس‌های مختلفی هم دسترسی داشته باشید. در ادامه نگاهی اجمالی به سرویس‌های پرتال موبایل شهرداری تهران می‌اندازیم.

نقشه شهر تهران

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین گزینه‌های موجود بر روی پرتال موبایل، نقشه تهران است.

خدمات الکترونیک

در نسخه موبایل پرتال شهرداری تهران، بخشی به نام خدمات الکترونیک وجود دارد. این بخش شامل سرویس‌هایی می‌شود که خاص شهرداری هستند.

سامانه 137

با انتخاب سامانه 137 می‌توانید مشکلاتی را که در سطح شهر در زمینه‌های مختلفی از جمله اتوبوس، بازیافت، آسیب‌های اجتماعی و … می‌بینید، در قسمت ثبت خبر وارد کنید.

مشاهده آخرین وضعیت پرونده شهرسازی

در این بخش شما می‌توانید با داشتن شماره پرونده و اطلاعات ملک خود، از پرونده خود و آخرین درخواست‌هایی که روی آن انجام شده، اطلاع پیدا کنید.

مشاهده قبوض نوسازی و پسماند

در نسخه موبایل پرتال شهرداری تهران می‌توانید قبوض نوسازی و پسماند را هر لحظه که خواستید، مشاهده کنید.

مشاهده فیش حقوقی کارکنان شهرداری

در این سرویس کلیه کارکنان رسمی  شهرداری با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز می‌توانند اطلاعات فیش حقوقی خود را مشاهده کنند.

فیش حقوقی بازنشستگان

در این سرویس کلیه کارکنان بازنشسته شهرداری با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز می‌توانند اطلاعات فیش حقوقی خود را مشاهده کنند.

استعلام عوارض خودرو

در این بخش کاربر با وارد کردن اطلاعات پلاک خودرو می‌تواند وضعیت پرداخت و مبلغ قابل پرداخت عوارض خودروی خود را مشاهده کند.

سامانه 1888

شهروندان از طریق این سامانه می‌توانند شکایت، انتقاد، پیشنهاد، راهنمایی و ارشاد و همچنین تقدیر و تشکر خود را ثبت و در صورت لزوم پیگیری نمایند.

استعلام پرونده ماده صد

در این بخش می‌توانید به سوابق احکام کمیسیون‌های ماده صد املاک دسترسی پیدا کنید و کلیه روندهای موجود در بررسی پرونده یک ملک دارای تخلف را مشاهده کنید.

جستجوی اموات بهشت زهرا

در این سامانه با وارد کردن نام و نام خانوادگی متوفی می‌توان مشخصات قطعه و ردیف را جستجو کرد.

مشاهده وضعیت آنلاین ترافیک

در این بخش شهروندان می‌توانند وضعیت ترافیک را به صورت آنلاین در سطح شهر تهران مشاهده نمایند.

خبر

در بخش «خبر» پرتال موبایل شهرداری تهران، اخبار شهر تهران با محوریت شهرداری منعکس می‌شود.

بانک اطلاعات شهر

«بانک اطلاعات شهر» شامل اطلاعاتی درباره مشاغل، مؤسسه ها و سازمان های عمومی است که به صورت دسته بندی شده است که می‌توانید در بخش پرتال موبایل شهرداری تهران می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

معابر و دسترسی محلی

در این بخش کاربر می تواند نام کوچه، محله، خیابان و سایر معابر را پس از تایپ در بانک اطلاعاتی معابر جستجو کرده و موقعیت آن را بر روی نقشه مشاهده کند.

موسسات مالی و اعتباری

مشخصات و موقعیت مکانی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری را می‌توانید در این بخش جستجو کنید.

مراکز بهداشتی و درمانی

مشخصات و موقعیت مکانی کلیه مراکز و اماکن بهداشتی و درمانی را می‌توان در این بخش مشاهده کرد.

مراکز فرهنگی و ورزشی

در این بخش از پرتال موبایل شهرداری تهران، می‌توان اطلاعات و موقعیت مکانی کلیه مراکز و دفاتر فرهنگی و ورزشی موجود در سطح شهر را مشاهده کرد.

سازمان‌ها و ادارات

اطلاعات مربوط به شهرداری ها، وزارتخانه ها و ادارات وابسته، مراکز قضایی و نیروی انتظامی و … را در این قسمت از پرتال موبایل می‌توانید ببینید.

اطلاعات و اماکن عمومی

در این بخش اطلاعات و موقعیت مکانی مربوط به اماکن عمومی مانند پمپ بنزین، مراکز مذهبی، مراکز اقامتی، پارکینگ، که بیشتر شهروندان به آن نیاز درج شده است.

درباره  شهرداری

در این قسمت از پرتال موبایل شهرداری تهران، اطلاعاتی درباره تاریخچه تأسیس و وظایف شهرداری تهران را در اختیار کاربر می‌گذارد.

نیازمندی‌های روز

این بخش با هدف دسترسی مردم به اطلاعات مورد نیاز روزانه ایجاد شده و درحال حاضر شامل اطلاعاتی درباره هواشناسی تهران، وضعیت آلودگی هوا ، نرخ ارز براساس نرخ رسمی  بانک مرکزی و اوقات شرعی است.

پست الکترونیک

کلیه کاربرانی که روی Mail Server پرتال Tehran.ir دارای پست الکترونیکی هستند، با کلیک در این بخش می‌توانند نامه‌های الکترونیکی خود را دریافت یا ارسال کنند.

تهران ویکی

«تهران ویکی» دانشنامه آزادی از شهر تهران است که آن را سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ایجاد کرده است و از آن پشتیبانی می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.