اپراتورها

تلفن همراه

گوشی

October 7, 2012
8:57 یکشنبه، 16ام مهرماه 1391
کد خبر: 50720

وزیر ارشاد: طراحی موبایل دانش آموزی در مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرحی در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال خبر داد که بر مبنای آن و در صورت موافقت وزارت آموزش و پرورش، موبایل دانش آموزی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
به گزارش مهر، سیدمحمد حسینی امروز شنبه در نشست خبری ششمین دوره جشنواره رسانه های دیجیتال از عرضه حدود 20 هزار اثر دیجیتالی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این دوره از جشنواره همچون دوره های گذشته به ایجاد رقابتی پویا و سازنده میان فعالان عرصه رسانه های دیجیتال در شش بخش اصلی و چهار بخش فرعی خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه نمایشگاه رسانه های دیجیتال همواره با استقبال بازدیدکنندگان روبرو بوده و امسال نیز پیش بینی می شود که تعداد بازدیدکنندگان میلیونی باشد به برگزاری ششمین جشنواره بین‌‍المللی نیز همزمان با ششمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال اشاره کرد و گفت: این دو رویداد از 13 تا 22 مهرماه سال جاری در مصلی تهران برگزار خواهد شد.
 
حسینی با تاکید براینکه بخش بین‌الملل این جشنواره نیز امسال برای اولین بار برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در کشورهای اسلامی و فارسی زبان مورد توجه قرار گرفته و موضوعاتی که در این بخش در نظر گرفته شده شامل محتوای مناسب خانواده، محافظت از کودک در فضای مجازی، بیداری اسلامی، سبک زندگی اسلامی، تبادل و تنوع فرهنگی، سرگرمی آموزشی، اشتراک مساعی برای دانش افزایی، صنایع فرهنگی دیجیتال و جغرافیای فرهنگی ایران است.
 
به گفته وی همچنین در این جشنواره، 2703 اثر نیز شامل 356 مورد نرم افزار رسانه‌ای، 238 مورد نرم افزار تلفن همراه و سامانه‌های برخط غیراینترنتی، 86 مورد بازی رایانه‌ای، 194 اثر در بخش هنرهای دیجیتال و 243 مورد مراکز فرهنگی دیجیتال در کنار 86 مورد تولیدات رسانه های دیجیتال دانش آموزی و 82 مورد پژوهش و ایده‌های دیجیتال و نیز 311 اثر در بخش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ارائه خواهد شد.
 
حسینی همچنین از طرحی در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال خبر داد که بر مبنای آن، موبایل دانش آموزی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد، براین اساس مذاکراتی با وزارت آموزش صورت می گیرد و در صورت موافقت این وزارتخانه، مراحل بعدی این طرح عملیاتی خواهد شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد در بخش رسانه‌های دیجیتال تا پایان سال جاری اظهار داشت: اولین جشنواره پویا نمایی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و اولین جشنواره رسانه های دیجیتال خانواده، از جمله این جشنواره ها است.
 
وی درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه حمایت از مالکیت معنوی افزود: این لایحه هم اکنون در کمیسیون لوایح دولت در حال بررسی است که پس از اتمام مراحل در هیات دولت بررسی خواهد شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر تبدیل شدن مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به معاونتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مطابق برنامه پنجم توسعه، هر وزارتخانه تنها می تواند 5 معاونت داشته باشد، البته سازمان‌ها در این چارچوب قرار نمی گیرند و استقلال خود را حفظ می‌کنند؛ بر این اساس اگر هیات دولت موافقت کند، امکان تبدیل شدن این مرکز به معاونت در وزارت ارشاد وجود دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.