تبلت

تلفن همراه

گوشی

October 8, 2012
8:51 دوشنبه، 17ام مهرماه 1391
کد خبر: 50811

پیش‌گویی‌های استیو جابز درباره آی‌پد و آینده

 

سخنرانی استیو جابز در سال 1983 نشان از این موضوع دارد که بنیان‌گذار شرکت اپل فراتر از زمان پیش می‌رفته و از سال‌ها پیش از ساخته شدن آی‌پد خبر داشته است.
سخنرانی کامل استیو جابز در کنفرانس بین‌المللی طراحی در اسپن کلرادو درباره نت‌ورکینگ، فناوری تشخیص صوت و رایانه‌ای کتابی که بتوان آن را حمل کرد نشان می‌دهد وی 27 سال پیش از این‌که آی‌پد را وارد بازار کند، به آن فکر می‌کرده است.

جابز در این سخنرانی پرسش و پاسخی اعلام کرده که این رایانه از اتصال رادیویی برخوردار خواهد بود و به این شکل این رایانه برای برقراری ارتباط به کابل یا سیم نیازی نخواهد داشت. وی همچنین در این سخنرانی به رایانه‌هایی اشاره کرده که به اندازه‌ای جادویی سریع هستند و از این رو شاید جادویی نامیدن آی‌پد توسط کاربران چندان هم تصادفی نباشد. به گفته جابز، در سال‌های آینده (سالهای بعد از 1983) انسان‌ها زمان بیشتری برای تعامل با رایانه‌های شخصی خود سپری خواهند کرد تا اینکه به خودروهای خود بپردازند.

به گفته وی تکنولوژی به پیشرفت خود ادامه داده و انسان‌ها نیز با هماهنگ کردن خود با آن آرامش می‌یابند. وی با اطمینان درباره رایانه‌های شخصی به عنوان رسانه‌ای جدید در ارتباطات نام برد، در زمانی که اتصال به شبکه و استفاده از اینترنت به پدیده‌ای رایج و محبوب تبدیل شود.

جابز در این سخنرانی گفت زمانی که رایانه‌هایی قابل حمل با اتصال رادیویی داشته باشیم، انسان‌ها می‌توانند به هرجا که می‌خواهند رفته و در عین حال ایمیل‌های خود را نیز بخوانند، و فراموش نکنید که این سخنان 20 سال پیش از شکوفا شدن فرهنگ استفاده از رایانه‌های قابل حمل و اسمارت‌فون‌ها بیان شده‌اند.

بر اساس گزارش Cnet، جابز همچنین در این سخنرانی به آزمایشی اشاره می‌کند که توسط محققان MIT صورت گرفته و شباهت بسیار زیادی به اپلیکیشن گوگل استریت دارد. وی پیش‌بینی کرده که تا جا افتادن نت‌ورکینگ در دفاتر و ادارات پنج سال و تا رواج یافتن آن در خانه‌ها 10 تا 15 سال زمان باقی مانده‌است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.